فردا کار ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی آغاز می شود ؛

ایران- سوریه؛ برای بیست و نهمین بار

فردا پنجشنبه یازدهم شهریور ماه تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20:30 رسما کار خود را در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر آغاز می کند.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی فوتبال ایران مرحله نخست انتخابی جام جهانی را به سختی پشت سر گذاشت و در نهایت با 4 پیروزی راهی مرحله دوم شد این در حالی است که تا مرز حذف هم پیش رفت.

از فردا شب عملیات سومین صعود پیاپی به جام جهانی رسما آغاز می شود. اولین حریف هم سوریه است، تیمی که نسبت به برگزاری این دیدار در ورزشگاه آزادی اعتراض داشت اما با تمام این اعتراضات در نهایت فردا باید از ساعت 20:30 مسابقه خود را با ایران آغاز کند.

کرونا این دیدار را هم همانند بسیاری دیگر از رویدادهای ورزشی بی تماشاگر کرده است.

سوریه در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی دست به کار بزرگی زد و با هفت برد و یک شکست صدرنشین گروه خود شد.

واقعیت بین دو تیم ایران و سوریه کاملا مشهود است. ایران یکی دو جین ستاره لژیونر و غیرلژیونر دارد اما ستاره های سوری معدود هستند.

البته فردا شب سردار  آزمون به دلیل محرومیت و دو اخطاره بودن نمی تواند به میدان برود با این حال کریم انصاری فرد و مهدی طارمی کاملا آماده هستند.

تیم ملی فوتبال ایران با سختی های زیادی مرحله دوم انتخابی جام جهانی را آغاز می کند. اسکوچیچ کرونا گرفت و مدتی در کنار تیم نبود. از سویی دیگر تیم ملی فوتبال ایران بدون تدارکات مناسب راهی این رقابت ها شده است.

در دیدار فردا شب تنها چیزی که اهمیت دارد کسب سه امتیاز کامل از مسابقه است تا از همین ابتدای کار اما و اگر به وجود نیاید.

ریوجی ساتو  داور ژاپنی قضاوت مسابقه را برعهده دارد داوری که یکبار در مقدماتی جام جهانی هم بازی ایران و سوریه را سوت زد مسابقه‌ای که با نتیجه مساوی 2 بر 2 تمام شد.

 

علی دایی؛ هنوز آقای گل

تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه فردا شب برای بیست و نهمین بار مقابل هم قرار می گیرند. علی دایی با چهار گل هنوز آقای گل تاریخ برگزاری دیدارهای این دو تیم است.

دو تیم نخستین بار در سال 1352 یعنی 48 سال پیش با هم بازی کردند. این مسابقه با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید. اکبر کارگر جم نخستین گلزن تاریخ دیدار ایران و سوریه است. آن مسابقه از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 1974 در ورزشگاه امجدیه برگزار شد.

پرگل ترین دیدار دو تیم هم به سال 1383 برمی گردد. دو تیم در فوتبال 2004 غرب آسیا مقابل هم قرار گرفتند و ایران با نتیجه هفت بر یک رقیب را شکست داد.دایی، نیکبخت واحدی، نصرتی، برهانی (دو بار)، کریمی و مجیدی گلزنان ایران بودند.

دو تیم آخرین بار در دیداری دوستانه مقابل هم قرار گرفتند. این مسابقه فروردین ماه امسال برگزار شد و شاگردان اسکوچیچ موفق شدند سه گل به حریف بزنند. کنعانی زادگان، آزمون و انصاری فرد گلزنان ایران بودند.

در مجموع تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه 29 مسابقه برگزار کرده اند که سهم ایران 16 برد بوده است. یک بار هم سوریه به برتری دست یافته است. تنها برد آنها 48 سال پیش در مقدماتی جام جهانی 1974 رقم خورد، جایی که ایران یک بر صفر شکست خورد.

دو تیم 11 مرتبه هم مساوی کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها