حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی چه می کنند و ما چه می کنیم؟!

تلاش آنها، خواب عمیق ما

تیم ملی فوتبال ایران چند روز دیگر در مقدماتی جام جهانی 2022 باید به مصاف تیم ملی سوریه برود. این دیدار پنجشنبه 11 شهریور ماه برگزار می شود و یکی از سه دیداری خواهد بود که در این روز و در همین گروه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۴۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی فوتبال ایران با کلی اما و اگر و کلی دردسر راهی مرحله دوم انتخابی جام جهانی شد. خوب می دانیم که چه بر سر تیم ملی آمد؛ از شکست هایی که امید صعود را کمرنگ کرد تا فاجعه به جای مانده از مارک ویلموتس که جنجالی ترین پرونده مالی فوتبال ایران در دادگاه بین المللی ورزش و فیفا را ثبت کرد و در نهایت خسارتی سنگین و باورنکردنی روی دست فوتبال ایران گذاشت.

به هر حال یوزهای ایرانی با تمام مشکلات راهی مرحله دوم شد و حالا با اسکوچیچ به عنوان سرمربی و البته یکی دوجین بازیکن لژیونر و غیرلژیونر قرار است مقابل سوریه ، امارات، عراق، لبنان و کره جنوبی قرار بگیرد و ماموریت سنگین سومین صعود پیاپی به جام جهانی را محقق کند.

اما در حالی که به زودی کار تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی و انتخابی جام جهانی آغاز می شود کاملا مشخص است که این تیم تدارکات ناکافی و ضعیف برای انتخابی جام جهانی داشته است.

این تدارکات ضعیف نه تنها در جای خود نگران کننده است که حتی در مقایسه با تدارکات دیگر تیم ها نیز بسیار ناکافی به نظر می‎رسد و از همین اکنون زنگ خطر را به شدت به صدا در آورده است.

تیم هایی که فوتبال ایران همیشه خود را بالاتر از آن می‎دانست اکنون روند تدارکاتی و تمرینی بسیار مناسبی را پشت سر گذاشته اند و حالا مهیای حضور در رقابت های انتخابی هستند.

اگر در مرحله نخست مقدماتی یک سرمربی ناکارآمد به نام ویلموتس و شکست های بی موقع و عجیب مقابل تیم هایی مثل بحرین و عراق دردسرساز شد اکنون تدارکات ضعیف می تواند چالش بسیار بزرگی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران باشد.

اما واقعا حریفان ایران در مرحله دوم جام جهانی قطر تا امروز چه کرده‌اند؟

 

تیم ملی فوتبال سوریه:  تیم ملی فوتبال سوریه نخستین حریف ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی است. سوریه یک دیدار تدارکاتی بسیار خوب با الجزایر داشته ضمن اینکه بر خلاف تیم ایران به طور منظم در اردو و تمرین بوده است.

 

تیم ملی فوتبال امارات: اماراتی‌ها به هیچ عنوان از دیدار تدارکاتی و اردوی اروپایی کم نمی آورند. آنها حداقل سه مرحله اردو داشته اند.

 

تیم ملی فوتبال عراق: یکی از با برنامه ترین تیم های این گروه پیش از آغاز رسمی رقابت‌هاست. عراقی‌ها در ترکیه اردو زدند و چند دیدار تدارکاتی آنجا داشتند. یک سری هم به اسپانیا زدند و چند دیدار دستگرمی با تیم های مختلف داشتند و یک دیدار تدارکاتی جدی هم با تیم باشگاهی اتلتیک بیلبائو برگزار کردند.

 

تیم ملی فوتبال لبنان: لبنان در قطر اردو زد و سه مرحله تمرینات و اردو نیز برگزار کرده است.

 

تیم ملی فوتبال کره جنوبی: این تیم نیز به شدت تمرین می کند و چندین دیدار تدارکاتی داشته است. یک بار هم راهی هلند شد.  

 

همه جام جهانی می خواهند

نکته بسیار مهم دیگر در رابطه با گروه A مقدماتی جام جهانی قطر در منطقه آسیا این است که هر شش تیم هدف صعود دارند. مثلا اینطور نیست که بر خلاف ادوار گذشته تیمی مثل لبنان از همان اول هم بداند شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد. اکنون همه تیم ها فقط صعود می خواهند و به چیز دیگری غیر از آن فکر نمی کنند. دوره ای که برخی از تیم ها صرفا برای تجربه اندوزی و ماجراجویی وارد میدان می شدند گذشته است. در واقع مدت زمانی طولانیست که فاصله بسیاری از تیم های سطح آسیا از بین رفته اما بسیاری خبر ندارند.  

کافی است که حداقل حرف های سرمربیان این تیم ها مرور شود.

در این میان به خصوص تلاش اماراتی ها برای رقم خوردن یک صعود تاریخی جالب توجه است. اماراتی ها هر کاری که لازم بوده انجام داده اند. سال 2018 بود که رئیس فدراسیون فوتبال این کشور عنوان داشت هدف اصلی فوتبال امارات صعود به جام جهانی و قهرمانی در جام ملت های آسیاست.

حتی سوریه هم به دنبال رویایی است که اتفاقاتی حیرت انگیز برای این کشور محسوب می شود.

در رابطه با کره جنوبی هم که دیگر همه چیز مشخص است.

فقط می ماند تیم ملی فوتبال ایران که هنوز تفکر یک دهه پیش خود را تغییر نداده و گمان می کند در گروهی که در آن قرار گرفته مدعی اول و آخر صعود است. اما واقعیت نگران کننده تر از این حرف هاست. وقتی حریفان با جدیت در اردوها و دیدارهای تدارکاتی بودند تیم ملی فوتبال ایران در خواب عمیقی بود. نکند کار دوباره به اما و اگر بکشد؟

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها