ابتکار یک شرکت چینی سازنده تلفن همراه در بهره‌گیر یاز فناوری نانو

به‌کارگیری نانوکامپوزیت برای پایین آوردن دمای گوشی هوشمند

شرکت چینی ZTE گوشی‌های هوشمند جدید Axon ۳۰ را با سیستم خنک کننده مبتنی بر گرافن روانه بازار کرد. در این تلفن همراه از کامپوزیت مس و گرافن برای بهبود فرآیند خنک‌سازی استفاده شده است.
شرکت چینی ZTE گوشی‌های هوشمند جدید Axon ۳۰ را با سیستم خنک کننده مبتنی بر گرافن روانه بازار کرد. در این تلفن همراه از کامپوزیت مس و گرافن برای بهبود فرآیند خنک‌سازی استفاده شده است.
کد خبر: ۱۳۳۳۱۲۰

شرکت چینی ZTE تلفن‌های هوشمند جدید Axon ۳۰ را با سیستم خنک کننده مبتنی بر گرافن روانه بازار کرد. در این تلفن همراه از کامپوزیت مس و گرافن برای بهبود فرآیند خنک‌سازی استفاده شده است.
در هفته‌های اخیر، این شرکت از Axon ۳۰، دومین تلفن هوشمند این شرکت با دوربین زیر نمایشگر، رونمایی کرد. اولین تلاش این شرکت محصولی به نام Axon ۲۰، یک تلاش ناموفق بود. دوربین سلفی روی آن در همه شرایط نوری عکس‌های تار ایجاد می‌کرد. ZTE می‌گوید جدیدترین مدل گوشی این شرکت مجهز به دوربین نسل دوم زیر صفحه نمایش، از چنین مشکلاتی عاری بوده و نشان دهنده یک جهش کیفی بزرگ از نسخه قبلی خود است.
ZTE می‌‌گوید آن‌ها باید بر چالش‌های فنی مختلف غلبه کنند تا دوربین زیر نمایشگر نامرئی شود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود دوربین سلفی مانند انگشت شست در Axon ۲۰ گیر کند این بود که صفحه نمایش دوربین زیر نمایشگر دارای تراکم پیکسلی بسیار پایینی در مقایسه با بقیه صفحه بود. برای رفع این مشکل، ZTE تراکم پیکسلی سطح صفحه نمایش را از ۲۰۰ PPI به ۴۰۰ PPI دو برابر کرده است.

در عین حال، این شرکت همچنین باید مطمئن شود افزایش تراکم پیکسل، حساسیت نور دوربین زیر نمایشگر را کاهش نمی‌دهد. برای این منظور، ZTE از هفت لایه مواد بسیار شفاف و سه فناوری پردازش ویژه برای افزایش انتقال نور استفاده کرد. حسگر دوربین سلفی نیز در حال حاضر بزرگ‌تر و حساس‌تر به نور است.
Axon ۳۰ دارای باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع از طریق شارژر سریع ۵۵W پشتیبانی می‌کند. برای کنترل حرارتی، این تلفن همراه همچنین دارای «سیستم خنک‌کننده یخ سه‌گانه» است که شامل یک صفحه خنک‌کننده VC بزرگ، ژل حرارتی با قدرت بالا و مواد کامپوزیتی مبتنی بر مس وگرافن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها