اخبار کرونا در چند خط ؛

ویروس کلمبیایی روی کشنده خود را نشان داد  

اخیرا ویروسی در کلمبیا شناسایی شده که می تواند یکی از خطرناکترین ویروس های جهش یافته در جهان باشد.
کد خبر: ۱۳۳۰۵۹۱

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان:

 

*به دنبال مسری شدن دلتا در آمریکا، شرکت آمازون زدن ماسک را برای تمامی کارکنان خود اجباری کرد این در حالی است که به دلیل واکسیناسیون گسترده در این کشور دیگر اجباری برای زدن ماسک وجود نداشت.

 

*واریانت جدید ویروس کرونا موسوم به B.1.621 که در کلمبیا ظهور یافته است در کشور بلژیک قدرت کشندگی خود را نشان داد. این ویروس خطرناک در یک آسایشگاه در بلژیک باعث مرگ هفت تن از کارکنان شده است.

 

*دانشمندان بریتانیایی به نتایج نگران کننده ای در رابطه با واکسن کرونا و سویه دلتا رسیده اند. این تحقیقات حاکی از آن است افرادی که کامل واکسینه شده اند می توانند همانند یک فرد واکسینه نشده به راحتی ناقل ویروس دلتا باشند.

 

*در رابطه با بریتانیا (انگلیس ، اسکاتلند، ایرلند جنوبی و ولز) تحقیقات نشان می دهد از هر 100 نفر مبتلا یک نفر جان خود را از دست داده است.

 

*نتایج تحقیقات نگران کننده دیگر در بریتانیا حاکی از آن است اکثر کسانی که اکنون در بیمارستان های مختلف این کشور به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند 18 تا 34 سال دارند.

 

 

*محققان آمریکایی بار دیگر هشدار دادند که نزدن واکسن برای همه افراد خطرناک است. تحقیقات نشان می دهد نرخ ابتلا در افراد واکسینه نشده در این کشور بسیار بالاست و در مقابل در افراد واکسینه شده ناچیز است. این محققان می گویند اگر واکسن نزنید، ویروس بالاخره شما را پیدا و مبتلا می کند.

 

 

*مطالعات جدید نشان می دهد که داروهای رقیق کننده خون نیاز به تهویه مکانیکی را در بیماران مبتلا به موارد متوسط کرونا کاهش می دهد. البته این داروهای رقیق کننده فقط در بیمارانی موثر هستند که به طیف متوسط و خفیف کرونا مبتلا شده اند نه بیمارانی که به طیف شدید آن گرفتار هستند.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها