اخبار کرونا در چند خط ؛

واریانت جدید، نگرانی جدید

آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۲۹۵۵۲

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید:

 

*با توجه به شیوع گسترد کرونای دلتا در آمریکا مقامات توصیه کردند که افراد واکسینه شده برای ایمنی بیشتر سومین دوز واکسن خود را هم بزنند.

 

*ناآرامی های دو روزاخیر فرانسه به دلیل واکسن کرونا بود. مردم معترض به خیابان ها ریختند و بابت اجباری بودن واکسن اعتراض کردند. روی پلاکاردهای بخش زیادی از معترضان این نوشته به چشم می خورد: «ما آلت دست نیستیم». معترضان اعتقاد دارند که هیچ یک از واکسن های کرونای موجود در جهان ایمن نیستند و در واقع در حال آزمایش شدن بر روی انسان ها هستند.

 

*بر اساس گزارش ها و ارزیابی ها و همچنین بر اساس آمار و ارقام موجود روزانه، کشورهای ژاپن، تایلند و مالزی به اوج همه گیری کرونا رسیده اند.

 

*مقامات بهداشتی دولت کامبوج به منظور فرار از خطرات شیوع ویروس کرونای دلتا در این کشور قصد دارند عملیات آزمایشی ترکیب دو واکسن مختلف را آغاز کنند. این ترکیب واکسن بین آسترازنکای انگلیس و واکسن های چینی خواهد بود. همچنین به مردم توصیه شده اگر دوزهای اول و دوم خود را با هر یک از واکسن های چینی سینوفارم و سینووک زده اند، تزریق دوز سوم خود را با واکسن آسترازنکا انجام بدهند.

 

*تحقیقات بیشتر در رابطه با واکسن های مختلف کرونا نشان می دهد که اثرات این واکسن ها پس از ترزیق به مرور از بین می رود. واکسن ها ایمنی قدرتمندی علیه ویروس کرونا شکل می دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری های شدید کرونایی جلوگیری می کنند. دانشمندان بریتانیایی می گویند اثرات این واکسن ها به مرور زمان از بین می رود و البته برای مشخص شدن بیشتر این موضوع باید مدت زمان بیشتری بگذرد.

 

*محققان آمریکایی می گویند شیوع بیشتر دلتاویروس نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری را 300 درصد افزایش می دهد.

 

*کمپانی داروسازی فایزر بابت ساخت واکسن های کرونای فایزر در سال 2021 نزدیک به 23 میلیارد و 900 میلیون دلار درآمد خواهد داشت.

 

*برخی از کارشناسان می گویند افراد میانسالی که به کرونا مبتلا شده اند و اکنون نیز با عوارض بلندمدت آن دست و پنجه نرم می کنند احتمالا ریسک بیشتری برای ابتلا به آلزایمر دارند. بیماری کرونا روی اعصاب و مغز هم تاثیر می گذارد و این احتمالا دلیل افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر در این افراد است.

 

*شیوع ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان کم کم به نقطه اوج خود می رسد. البته برخی از کارشناسان بر این تاکید دارند که روند سریع واکسیناسیون در سراسر جهان باعث می شود تا جلوگیری از بیماری از شیوع آن جلو بیفتد. هم اکنون برخی از کشورهای جهان حتی سابقه تزریق یک دوز واکسن کرونا را به صورت رسمی هم نداشته اند.

 

*داده‌های جدید دولت آمریکا نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور از سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ با سقوط سنگین ۱۹.۲ درصدی روبرو شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها