فوق تخصص ریه و متخصص داخلی گفت: استفاده از ماسک هیچ عارضه‌ای برای ریه نداشته و فقط باید به استفاده از آن عادت کرده و به موقع آن را تعویض کرد.
کد خبر: ۱۳۲۹۶۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، حمید سهراب‌پور روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ماسک‌ های کاغذی یکبار مصرف بیش از یک روز نباید استفاده شود و پس از استفاده روزانه باید دور انداخته شده و از ماسک نو استفاده شود.

وی ادامه داد: این ماسک همچنین در صورت مرطوب شدن از داخل و خارج باید به سرعت تعویض شده و از ماسک مرطوب به هیچ عنوان استفاده نشود.

سهراب پور تصریح کرد: ماسک های یکبار مصرف در محیط‌های پرجمعیت می‌تواند آلوده به ویروس و میکروب شود، این ذرات آلوده در الیاف این ماسک‌ها باقی می‌ماند و در صورت استفاده مجدد استنشاق می‌شود.

این فوق تخصص ریه تاکید کرد: استنشاق این ذرات آلوده هم بی‌شک برای ریه خطرساز بوده و بنابراین این ماسک‌ها باید به صورت روزانه تعویض شود.

وی همچنین در باره تفاوت درگیری ریه در کرونا دلتا با انواع پیشین این بیماری گفت: درگیری ریه در کرونا دلتا نیز به مانند همه انواع کرونا در مبتلایان متفاوت بوده و در برخی از بیماران خفیف و در تعدادی از مبتلایان شدید خواهد بود.

سهراب‌پور خاطرنشان کرد: طبیعتا با بروز علائم بالینی بیماری باید تست پی سی آر گرفته شده و در صورت تایید ابتلا به بیماری، به ویژه تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن خون، سی تی اسکن انجام شده و معالجه و مراقبت آغاز شود.

به باور کارشناسان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با توجه به روند کند تزریق واکسن، بهترین روش برای مقابله با ویروس کرونا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها