رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

شهرکرمان با پیک سنگین کرونا مواجه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بااشاره به وضعیت شیوع بیماری کووید 19دراستان کرمان گفت:استان کرمان پیک سنگینی را در اواخر آبان و آذر ماه داشت و الان پیک سنگین‌تر با شدت بیشتر و ویروس بد ذات‌تری در حال تجربه دارد.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۳۲
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حمیدرضا رشیدی نژاد،با اشاره به حمایت خوبی در استان از سوی استانداری و دیگر دستگاه‌ها طی دو سال گذشته وجود داشته است افزود :استان کرمان با چهار دانشگاه و یک دانشکده علوم پزشکی جمعیت کل استان را به لحاظ خدمات بهداشتی و درمانی تحت پوشش دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت:کرمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی واقلیمی یک پیک از کشور عقب بود ودر حقیقت ما الان پیک چهارم را می‌گذارنیم.

وی تصریح کرد:تعداد تخت‌های کل استان برای بیماران کرونایی  1901مورد در حوزه بزرگسال و 98 تخت کودکان است.

رشیدی‌نژاد گفت: 1544بیمار مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان داریم که هزار مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است،حدود 60درصد این بیماران تست قطعی کرونا دارند ومابقی دارای علائم بالینی هستند.

وی خاطرنشان کرد:300تخت خالی درمجموع کل استان برای بیماران کرونایی داریم وروزانه ظرفیت‌سازی را برای بیمارستان‌های استان انجام می‌دهیم.
 
دکتر رشیدی‌نژاد اظهار داشت: تعداد واکسن ارسالی به استان 500 هزار دوز بوده که 300 هزار دوز آن همه افراد تزریق نوبت اول را داشتند و 85 هزار نفر نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد:در مجموع حدودا 10درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند و بیش از 70 درصد افراد بالای 70 سال در استان واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: در شهر کرمان بحران سنگینی را داریم وقرار شد تعدادی از بیماران که امکان داردارائه خدمات بستری در منزل داده شود و داروها را به موقع دریافت کنندتا تخت را برای دیگر افرادی که نیاز دارند فراهم کنیم.

وی بیان کرد:تامین اکسیژن‌ساز در استان صورت گرفت والان بامشکل مواجه نیستیم وهمه دانشگاه‌های استان به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مجهز شدند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها