معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خبرداد:

بازگشت ممنوعیت تردد شبانه به ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد

وضعیت استان کرمان دلالت بر آغاز موج پنجم کرونا است

معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندار کرمان گفت:تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های کرمان دلالت بر آغاز موج پنجم کروناویروس در این استان است.
کد خبر: ۱۳۲۴۴۶۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدصادق بصیری، در هشتاد و چهارمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اعلام کرد: در استان کرمان از 5 تا 9 تیر ماه هفت شهرستان وضعیت زرد و 11 شهرستان وضعیت نارنجی و 5 شهرستان در قرمز بودند که این وضعیت از 9 تیر ماه به 4 شهرستان زرد، 10 شهرستان نارنجی و 9 قرمز تغییر کرده است.

وی افزود:در آغاز هفته جاری ٣شهرستان انار، راور و کوهبنان در وضعیت هشدار زرد،۴شهرستان بافت، بردسیر، زرند و شهربابک در وضعیت هشدار نارنجی و١۶شهرستان در وضعیت بسیار پرخطر قرمز قرار دارند.

بصیری،این وضعیت را دلالت بر آغاز موج پنجم کروناویروس در استان عنوان کرد و گفت: شکنندگی وضعیت استان کاملا روشن است و باید در جهت افزایش سطح مراقبت‌ها،پیشگیری از حضور در مجامع عمومی، تجمع‌ها و دورهمی‌ها، کنترل ناوگان حمل و نقل و غیره و همچنین اجرای دقیق و کامل طرح هوشمند اقدام شود.

افزایش دو برابری تعداد مراجعات سرپایی و درصد مثبت شدن تست‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر یک هزار و 100 نفر در بیمارستان‌های استان به واسطه بیماری کرونا بستری هستند.

حمیدرضا رشیدی نژاد، از افزایش دو برابری تعداد مراجعات سرپایی و درصد مثبت شدن تست‌ها خبر داد و افزود: متوسط بستری روزانه استان در هفته گذشته ٣٣٠ نفر است که حدود ٣١٠ نفر هم مرخص می‌شوند.

رشیدی‌نژاد ادامه داد:ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان هنوز تکمیل نشده است،اما ظرفیت‌سازی تخت‌های بیمارستانی، تامین نیروی انسانی و عدم انجام اعمال جراحی غیراورژانسی را درخواست داریم.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در خصوص گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ابلاغی به فرماندهان سپاه استانی در سراسر کشور زده‌ایم که هیچ کاروان و اعزام زائری صورت نگیرد و این نکته برای فرماندهان شهرستان‌های استان کرمان هم صدق می‌کند و در روزهای آینده باید مدیریت شود.

وی از آمادگی نیروهای بسیج و سپاه برای مقابله با ویروس کرونا، ایجاد نقاهتگاه‌ها و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در تیم‌های مراقبتی، نظارتی وحمایتی وجلوگیری از ترددها برای عبور از وضعیت جدید بیماری نام برد.

یدالله موحد،رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز از همکاری دستگاه قضائی در راستای مقابله با بیماری نام برد و افزود: همکاران قضائی در تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌ها، حضور قاطعانه و اثربخش خواهند داشت و براساس مصوبات ستاد ملی که به منزله قانون هستند با افراد خاطی و ناقض علیه سلامت و بهداشت عمومی برخورد کنند.

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به مشکلات و آسیب‌های وارده به گروه‌های شغلی پرداخت و خواستار کنترل مرزهای استان و برخورد با خودروهای غیربومی و ترددهای درون استانی و تسریع در امر واکسیناسیون شد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها