کارشناسان شرکت دانش‌بنیان «نسیم ارتباط آینده» عرضه‌کننده محصولات راهکارهای مرکز تماس، مرکز تلفن و شبکه‌ های آی‌ ام‌ اس هستند

فناوری روز در مرکز تماس و مرکز تلفن نسیم تلکام

کارشناسان شرکت دانش‎بنیان «رایمند نیکو فراز ایرانیان» راهکارهای فناورانه‎ای برای عارضه‎یابی و رفع مشکل کسب‎و‎کارها را ارائه کرده ‏اند

عارضه‌یابی کسب‌ و کارتان را به رایمند بسپارید

هر مجموعه کسب‎و‎کاری به مشاوره‎هایی نیاز دارد که در نگاه اول شاید خدماتی لوکس و غیرضروری به‌نظر برسد.
کد خبر: ۱۳۲۵۹۵۰

خدماتی که در آن مشاوران باتجربه، اشکالات موجود در سیستم را شناسایی کرده و روش‎های حل آن را ارائه می‎دهند یا برای فروش بهتر و بیشتر و توسعه فعالیت‎های صادراتی راه‌حل‎های کارآمد پیشنهاد می‎کنند.

عارضه‌یابی کسب‌ و کارتان را به رایمند بسپارید

این گونه خدمات در کشور ما هنوز نوپاست اما با این حال، همزمان با توسعه شرکت‎های دانش‎بنیان در مسیر رشد قرار دارد.

شرکت «رایمند نیکو فراز ایرانیان» با نام تجاری «رایمند سرویس»  از شرکت‎های دانش‎بنیان زیست‎بوم فناوری «رایمندتِک» و کارگزار عضو و مستقر در پارک علم و فناوری استان قم است که با هدف ارائه خدمات توسعه داخلی و بین‌المللی کسب‌وکار، مشاوره، منتورینگ و برگزاری دوره‌های آموزشی به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، فناور و نوپا، کارخانجات و استارت‌آپ‌ها در سال 1394 تاسیس شده است.

مأموریت اصلی رایمند سرویس، ایجاد مکانی امن و مطمئن برای رشد و بلوغ ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و نیز تغییر فرهنگ کسب‌ و کار در ایران به سمت کارآفرینی و تجاری‌سازی با محوریت تبدیل دانش به ثروت است.

امین توکلی پور، مدیرعامل شرکت «رایمند نیکوفراز ایرانیان» درباره ایده شکل‎گیری این شرکت به جام‎جم می‎گوید: «بنا به نیازی که برای شرکت خودمان داشتیم تصمیم گرفتیم مدلی را طراحی کنیم که بتواند خدمات عارضه‎یابی ارائه بدهد و با آن مدل بتوانیم مسائل و مشکلات شرکت را شناسایی کنیم. برای توسعه این کار و ارائه آن به‌عنوان خدمات به شرکت‎های دیگر، مدل‎های مختلف رایج در دنیا را بررسی کردیم و در این جریان توانستیم پس از دو سال، خدمات عارضه‌یابی و رفع عارضه و در نهایت مشاوره را برای بخش‎های آن ارائه کنیم. اگر شرکت ظرفیت صادراتی داشته باشد خودمان فرآیند صادرات آن را هم به عهده می‎گیریم و از صادرات آن درآمد کسب می‎کنیم. رایمند در طول فعالیتش توانسته برای 100 شرکت عارضه‎یابی و رفع عارضه انجام دهد و فقط در سال گذشته 5/1میلیون دلار صادرات داشته است.»

فعالیت‎های شرکت‎های زیر مجموعه رایمندتک

زیست‎بوم فناوری رایمندتک متشکل از سه شرکت «مهرادتک»، «رایمندسرویس» و «رایمند وی‌سی» دارای چرخه کامل کارآفرینی است. شرکت اول، مهراد تک متمرکز بر بخش نیازسنجی، ارزش‎گذاری و انتقال فناوری است و تا کنون بیش از 300 پروژه موفق در همین زمینه را با موفقیت به انجام رسانده است. شرکت دوم، رایمند وی‌سی است که در حوزه سرمایه‎گذاری خطرپذیر برای طرح‎های فناور و نوآور فعالیت دارد و در نهایت شرکت سوم رایمند سرویس خدمات مشاوره اجرایی کسب‎و‎کار شامل عارضه‎یابی، مشاوره اجرایی در حوزه رفع عارضه و مدیریت صادرات را ارائه می‎دهد. با توجه به این که بعد از چند سال فعالیت هرکدام از این شرکت‎ها سفارش‎های ویژه خود را داشتند با وجود این که کارشان در ارتباط با هم است اما به صورت شرکت‌های جداگانه به فعالیت خود می‎پردازند.

ارائه خدمات تسهیل‎گری و سرمایه‎‌گذاری برای نوپاها

عضویت در کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، خدمات تسهیلگری و سرمایه‎گذاری رایمند بخش مهمی از فعالیت‎های این شرکت است. رایمند، کارگزار معاونت بین‎الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری(emc) می‌تواند خدمات این حوزه را به شرکت‎های متقاضی ارائه دهد.

کارگزار صندوق ضمانت صادرات

رایمند، کارگزار صندوق ضمانت صادرات است و بر همین اساس می‎تواند به شرکت‎‏هایی که می‎خواهند فروش صادراتی انجام بدهند ولی مشتری‎شان را نمی‎شناسند یا با روال کار آشنا نیستند بیمه‏نامه صادر کرده و مشاوره ارائه دهد.

کارگزار پارک علم و فناوری

دارا بودن مقام کارگزاری شرکت فنی تخصصی پارک علم و فناوری هم این فرصت را فراهم کرده که رایمند برای شرکت‎هایی که پشتیبانی پارک‏ها را نیاز دارند کمک‎رسانی کند. تمام این خدمات می‎تواند برای شرکت‎های دانش‎بنیان نوپا بسیار موثر بوده و در گام‎های اولیه حامی آنها باشد.

چشم‎انداز پیش رو

مدیرعامل شرکت «رایمند نیکوفراز ایرانیان» می گوید: «همکاران ما همگی از بین افراد متخصص و توانمند انتخاب شده‎اند و در سه دفتر تهران، قم و کیش فعالیت دارند. اما هدف ما این است که در سال‎های آینده دفتر خارج از کشور را هم راه‎اندازی کنیم و بتوانیم با اقامت خودمان حساب بانکی خارج از کشور را ثبت کرده و امور مالی بین‌المللی را راحت‌تر و بدون دغدغه توسعه دهیم.»

مزایای رایمند در جریان عارضه‎یابی و رفع عارضه

عارضه‎یابی کسب‌وکارها را کارشناسان خبره رایمند که سابقه زیادی در این حوزه دارند انجام می‎دهند که پنج محور اصلی دارد. اولین محور، «بخش مدیران ارشد» است. ضرب‎المثلی بین ژاپنی‎ها رایج است که می‎گوید «ماهی از سر می‎گندد.»

با توجه به این موضوع، نحوه کارایی مدیران ارشد و هیئت مدیره شرکت‎ها بسیار مهم است و روی بقیه بخش‎های دیگر تاثیر زیادی دارد. بخش بعدی مربوط به «فروش و بازاریابی» است که در این حوزه هم مسائل کسب‎و‎کار شناسایی و استخراج می‎شود.

«تأمین و تولید محصول» بخش سوم و «بررسی سیستم و ساختار» بخش چهارم است. در نهایت «بررسی منابع انسانی» محور دیگر عارضه‎یابی را شامل می‎شود. بعد از شناسایی عارضه‎ها به شرکت اعلام می‎شود که کدام بخش‎های کارشان دچار چالش‎های بیشتری است و باید در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

رایمند بعد از تشخیص عارضه‎ها، راهکارهای کلانی که می‎تواند به شرکت‎ها کمک کند را هم ارائه می‎دهد. اگر شرکت بتواند خودش عارضه‎ها را حل کند که خدمات دیگری نیاز ندارد. اما در مواردی که شرکت‎ها خودشان توانایی حل‎و‎فصل عارضه‎ها را ندارند، رایمند سرویس به کمک‎شان می‎آید و راهکار ارائه می‎دهد.

سه دسته خدمات صادراتی (شامل قبل از انعقاد قرارداد، حین قرارداد و پس از قرارداد) ارائه می شود. خدمات قبل از قرارداد شامل ERA یا همان ارزیابی توان صادراتی شرکت و محصول و همچنین تحقیقات بازار به صورت کتابخانه ای و میدانی است.

خدمات حین قرارداد شامل مشتری‎یابی، اعتبارسنجی، مذاکرات و مکاتبات با مشتریان است. خدمات پس از قرارداد نیز شامل گمرک و ترخیص، بیمه، حمل و نقل و انتقال ارز است.

لازم به ذکر است که رایمند تمامی فعالیت های صادراتی را از 0 تا 100 انجام می دهد و طبق قرارداد، درصد مشخصی از مبلغ فروش را از شرکت ها دریافت می کند. تنها هزینه دریافتی از شرکت‎ها هزینه رفت‎و‎آمد و اقامت تیم کارشناس در کشورهای دیگر است.

راه‌های ارتباطی با رایمند

وبسایت: raymandservice.com
ایمیل: info@raymandservice.com
اینستاگرام:raymandservice
لینکدین:raymandtechnology
تلفن تماس: ۹۱۰۷۰۰۸۶ - ۰۲۱ و ۸۸۶۷۰۲۰۹ - ۰۲۱ و ۳۳۵۵۱۲۹۳- ۰۲۵ و ۸۸۷۹۷۲۱۶ - ۰۲۱

آدرس: دفتر تهران: ونک، خیابان ونک، پاساژ ونک، طبقه اول، واحد ۱۰۳.

دفتر قم: پردیسان، بلوار دانشگاه، ابتدای بلوار مولوی، پارک علم و فناوری استان قم، بلوک مروارید۲، واحد ۲۲

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها