اکثر افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند در دو هفته بهبودی خود را به دست می آورند. آنها در طول بیماری تب، سرفه و از دست دادن حس بویایی و چشایی را به مدت چند روز تجربه می کنند.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۶۴

به گزارش جام جم آنلاین ، با وجود اینکه اکثر بیماران کرونایی در دو هفته سلامتی خود را به دست می آوردند اما شواهد نشان می دهد که برخی از علائم دنباله دار ویروس به مدت ها هفته ها در بدن فرد باقی می مانند.

برخی از این عوارض بیمارانی را که بهبودیافته اند به ستوه می آورد.

فرد دیگر کرونا ندارد اما حالا با عوارضی دست و پنجه نرم می کند که میراث کرونا در بدن اوست.

داده های برنامه «مطالعات علائم کووید» که توسط کالج کینگ لندن و شرکت بهداشتی زویی طراحی شده نشان می دهد از هر ده نفر یک نفر ممکن است پس از سه هفته هنوز علائم داشته باشد و برخی ممکن است ماه ها رنج ببرند.

از آنجایی که علائم ویروس کرونا با توجه به واریانت های جدید مدام در حال تغییر هستند «عوارض طولانی مدت» نیز به فهرستی تبدیل شده اند که باید به روز سانی شوند.

فهرستی که در ادامه می بینید و می خوانید مرسوم ترین «عوارض طولانی مدت» بیماری کروناست:

*خستگی مزمن

*تنگی نفس

*افزایش ضربان قلب

*هذیان گویی

*سکته ها (مغزی و قلبی)

*بی خوابی

*از دست رفتن حس بویایی و چشایی

*بیماری کلیوی

*مشکلات حرکتی

*سردرد

*درد عضلانی

*تب

همچنین نتایج تحقیقات محققان ایتالیایی نشان می دهد افرادی که به طیف های شدیدتر بیماری کرونا مبتلا می شوند نسبت به بیمارانی که به مراتب خفیف تر بیماری دچار شده بودند بیشتر دچار عوارض طولانی مدت بیماری کرونا خواهند شد.

هر چند فهرست شایع ترین عوارض طولانی مدت در میان برخی از بیماران کرونایی ذکر شد اما تحقیقات نشان می دهد که در میان انواع عوارض طولانی مدت، خستگی، تنگی نفس و درد عضلانی شایع تر از بقیه علائم هستند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها