بانوی ضرب و شتم شده توسط منافقین در بیرمنگام:

چشمم را زخمی کردند / نگران جان فرزندم هستم

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با یکی از هموطنان ایرانی در بیرمنگام که در روز انتخابات ریاست جمهوری مورد حملات منافقین قرار گرفته بودند، دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۳۲۳۸۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، محمدحسین عطایی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با یکی از هموطنان ایرانی در بیرمنگام که در روز انتخابات ریاست جمهوری مورد حملات منافقین قرار گرفته بودند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که مجید حسین زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیرمنگام هم حضور داشت، کاظمی و همسرش (خانواده مورد حمله قرار گرفته) به توصیف اقدامات وحشیانه منافقین پرداخته و گفتند که دهها فرد معترض به انتخابات تجمع کرده بودند و با فحاشی های رکیک، عکس و فیلم برداری از رای دهندگان و تهدید به آنها سعی در کاهش مشارکت رای دهندگان داشتند. همچنین با چوب پرچم‌ها به برخی از رای دهندگان حمله کردند.

کاظمی افزود: پس از حملاتی که صورت گرفت، حمله کنندگان با انتشار عکس ها و فیلم هایی از رای دهندگان در شبکات مجازی و با فحاشی های رکیک، تهدید و واژه‌های تخریبی دیگر سعی در تخریب شخصیت ما و برخی دیگر از رای دهندگان داشتند.

مدعیان حقوق بشر کجا هستند؟

کاظمی افزود: کجا هستند آنانی که در رسانه ها حرف از حقوق زنان ایرانی می زنند ؟چرا پلیس که وظیفه دارد امنیت مردم را حفظ کند کاری نکرد؟ چرا محل صندوق رای حراست مناسبی نداشت؟ قبل از حمله با پلیس تماس گرفتم، چرا نیامدند؟ چرا پلیس هنوز با من مصاحبه نکرده؟

کمالی بانوی آسیب‌ دیده و همسر کاظمی هم گفت: کنار چشمم در این حمله زخمی شد، و علاوه بر تپش قلب و استرس حتی نسبت به فرستادن فرزندم به مدرسه نگرانی دارم.

عدم برخورد پلیس با منافقین و عدم وجود حراست مناسب از محل صندوق رای

مجید حسین زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیرمنگام این حمله را محکوم کرد و آن را خلاف قوانین کشور انگلستان دانست و با این خانواده ابراز همدردی کرد.

وی در موردش مشاهداتش در زمان حضور در پای صندوق اخذ رای در بیرمنگام توضیحاتی را داد و به مسئله عدم برخورد پلیس با منافقین، عدم وجود حراست مناسب برای محل صندوق رای و کمکاری هیات اجرایی صندوق اشاره کرد.

برخی مدعی آزادی، حقوق بشر و دموکراسی هستند ولی مانع استفاده مردم از حق آزادی شان می‌شوند!

محمدحسین عطایی دولت آبادی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در این دیدار، پس از شنیدن اظهارات خانواده کاظمی و همچنین نظرات دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیرمنگام، ضمن محکومیت مجدد حملات بزدلانه مدعیان آزادی بیان با ابراز همدردی با خانواده‌های مورد حمله قرار گرفته، گفت: واقعاً باعث تاسف است که عده ای که مدعی آزادی و آزادی بیان و حقوق بشر و دموکراسی هستند برای اینکه سعی کنند مانع استفاده مردم از حق آزادی شان شوند دست به توهین و تهدید و حمله می زنند.

وی افزود: هر کسی با هر جناحی یا تفکری که باشد اصول انسانیت و احترام به نظرات دیگران را باید حفظ کند.

عطایی یادآور شد: در انگلستان صرفاً اعتراضات ایستا یا استاتیک نیازی به مجوز نداشته و حتی قبل از حمله به مردمی که در حال اخذ رای بودند این گروه حتی مقررات اعتراضات ایستا را حفظ نکرده بود. اگر مجوز نداشتند پلیس باید بلافاصله با آنها برخورد می کرد. اگر مجوز داشتند پلیس موظف بود تعداد معترضین مجاز که در مجوز قید شده، را به سفارت اطلاع می داد تا بتوانند حراست مناسبی فراهم کنند و علاوه بر برخورد با متخلفین، با صاحب مجوز که از قبل توسط پلیس احراز هویت شده سریعاً برخورد کنند.

وی گفت: البته مشخصاً این حملات، صرفاً یک تجمع و اعتراض نبوده و حمله ای از پیش برنامه ریزی شده بوده و وقتی گروه های تلگرامی از آن مطلع بودند یقیناً پلیس نیز از آن مطلع بوده است.

عطایی یادآور شد: ما برای محکومیت درباره شهادت شیخ نمر مقابل سفارت عربستان بودیم، وقتی از پیاده رو عبور کردم پلیس اسلحه اش را به سمت من هدف گرفت و گفت سریعاً بروید عقب. در هاید پارک لندن هم حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، پلیس برگزاری نماز جماعت در پارک را ممنوع کرد!

وی درباره پیگیری های پلیس، دستگاه قضایی، عضو پارلمان، مسئولین سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لندن، مراکز اسلامی و مسئولین دیگر سوالاتی را مطرح و گزارشی از این موضوع تهیه کرد که به مسئولین ذی ربط ابلاغ دهند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا که به بیرمنگام سفر کرده بود پس از این دیدار، جلساتی را با حضور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیرمنگام برگزار کرد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها