فرماندارشهرستان خاتم :

عدم مدیریت مصرف، مشکل آب را جدی خواهد کرد

فرماندارشهرستان خاتم عدم مدیریت مصرف را دربوجود آمدن مشکلات آب،جدی دانست و گفت : بارندگی ها در سال آبی جاری 20 تا 50 درصد کاهش داشته داشت .
کد خبر: ۱۳۲۳۳۲۱

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین ازیزد ،جواد میربهبودی دراولین جلسه شورای حفاظت از منابع شهرستان خاتم وشورای دشت پایلوت مروست اظهارداشت: بارندگی ها درسال آبی جاری 20 تا 50 درصد کاهش داشته و مدیریت منابع آب در این مقطع لازم است و در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف با مشکلات جدی در تامین آب در شهرستان مواجه خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به کاهش بارش ها در شهرستان وهمچنین نیاز بخش کشاورزی به منابع آبی، لازم است کشاورزان نسبت به صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی و تجهیزاراضی و باغات خود به سیستم های آبیاری نوین اقدام نمایند.

در این جلسه رییس اداره منابع آب خاتم نیزضمن ارائه آماری از وضعیت بارندگی دشت های شهرستان، با اشاره به کاهش 20 تا 50 درصدی بارندگی در نقاط مختلف شهرستان بر ضرورت اقدامات حفاظتی و همکاری کلیه دستگاه ها با این اداره در حفاظت از منابع آب خصوصا آب های  زیرزمینی در مجاورت زون های آب شرب تاکید کرد.

مجید زارع بیدکی با اشاره به نصب 97 درصدی چاه های کشاورزی برقی شهرستان و با توجه به اجرای طرح تحویل حجمی آب در بخش کشاورزی بر ضرورت نصب 100 درصدی کنتورهای کشاورزی تاکید کرد.

وی از دیگر اولویت های اداره منابع آب خاتم در سال جاری را نصب کنتورهوشمند چاه های صنعتی، رفع عیب کنتورهای معیوب و اجرای مناسب طرح تحویل حجمی اعلام نمود.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها