فرماندار همدان:

تاخیر در شروع رای‌گیری سراسری بود

فرماندار شهرستان همدان بیان کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا این دوره در ۴۲ شعب کشور از جمله همدان انتخابات تمام الکترونیک در حال برگزاری است البته ساعات آغازین رای‌گیری مشکل در سراسر کشور رخ داد زیرا کارت‌هایی که به ناظرین دادند کد کارت‌ مجوز رای‌گیری‌ها با دستگاه‌ها همخوانی نداشتند.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۲۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان؛ محمدعلی محمدی، در حاشیه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: شرایط و وضعیت شرایط شهرستان همدان با دیگر شهرستان‌های کشور  قابل قیاس نیست شهرستان همدان دارای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری است و به دلیل وضعیت خاصی خود ویترین و پیشانی استان تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: در انتخابات امسال ۲۱۳ شعبه اخذ رای داریم در شهرستان که در راستای حفظ سلامتی مردم در خصوص شیوع ویروس کرونا و تغییر برخی از مراکز سابق اخذ رای از مراکز بهداشتی درمانی به مراکز در دسترس‌تر و ایمن‌تر، تعداد شعب  ۸ درصد نسبت به انتخابات دوره قبل افزایش یافته است.
فرماندار همدان بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۳ شعبه در شهر سطح همدان در راستای اخذ رای فعال می‌باشند که از این تعداد ۲۰۲ شعبه ثابت، ۱۱ شعیه سیار، ۸۶ شعبه روستایی، یک شعبه سیار روستایی و ۱۸ شعبه نیز‌‌ به شهرهای جورقان، مریانج و قهاوند اختصاص یافته است.
محمدی با بیان اینکه این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هزار و ۳۶ نفر به رقابت پرداخته‌اند، ابراز کرد: در حوزه انتخابات شورای اسلامی شهر  ۴۱۷ نفر در سطح شهرستان همدان ثبت نام کردند و مطابق آمار تا روز گذشته ۶۵ نفر نیز انصراف داشتند در مجموع ۳۲۱ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان همدان به رقابت خواهند پرداخت که ۲۷۹ نفر در حوزه همدان، ۱۸ نفر حوزه مریانج،۱۷ نفر حوزه جورقان و ۷ نفر حوزه قهاوند در این دوره شرکت خواهند داشت.
وی افزود: در حوزه انتخابات شورای اسلامی روستایی ۶۱۹ نفر ثبت نام کردند که ۹ نفر در هیات اجرایی و ۴۹ نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شدند که پس از اعتراض ۴۱ نفر مجدد تایید صلاحیت شده و مطابق آمار تا شب گذشته ۲۲ نفر از دور رقابت انصراف دادند در نهایت در روستاهای شهرستان همدان که شامل بخش مرکزی و قهاوند می‌شود ۵۳۱ نفر به رقابت می‌پردازند.
فرماندار همدان بیان کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا این دوره در ۴۲ شعب کشور از جمله همدان انتخابات تمام الکترونیک در حال برگزاری است البته ساعات آغازین رای‌گیری مشکل در سراسر کشور رخ داد زیرا کارت‌هایی که به ناظرین دادند کد کارت‌ مجوز رای‌گیری‌ها با دستگاه‌ها همخوانی نداشتند.
محمدی با تکذیب گفته رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که علت وقفه یک ساعت و نیمی شروع انتخاب را مشکلات سیستم رای‌گیری و عدم آموزش کافی به کارکنان دانسته بود، اذعان کرد: تمام کاربران حدود یک ماه است در حال آموزش هستند و به صورت کامل و حرفه‌ای آموزش‌های مورد نیاز را کسب کرده‌اند.
وی در پایان اظهار کرد: وقفه یک ساعت و نیمه در روند رای‌گیری اجتناب ناپذیر بود البته از قبل تمهیداتی پیش‌بینی شده بود که در صورت بروز مشکل انتخابات شوراها را بتوانیم به صورت دستی‌ اجراء شود تعرفه‌ها نیز از قبل به شعبات تحویل داده شده بود تا اگر اخلالی در کار پیش‌ آمد روند رای‌گیری اجراء شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها