در این بین تبلیغات به روش سنتی از رسانه هایی که پیش از شبکههای اجتماعی، قدرتمندترین رسانههای دنیا بودند با سرعتی سرسامآور تغییر کرد و امروزه ما شاهد روشهای تبلیغاتی نوآورانهای در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هستیم.
در این رابطه شرکت «پگاه داده کاوان شریف» با ارائه روشهای نوین برای بهتر دیدهشدن تبلیغات در بستر فضای مجازی توانسته خدمات مختلفی به صاحبان کسبوکارها ارائه دهد.
از طرفی این شرکت با شناسایی رسانههای تاثیرگذار اعم از شبکه های اجتماعی، صفحات شخصی چهرههای مشهور، کانالهای معروف در فضای مجازی و هر بستری که تعداد قابل توجهی دنبالکننده و عضو دارد توانسته فعالیت موفقی را در حوزه بازاریابی دیجیتال سامان دهد.
شرکت «پگاه داده کاوان شریف» از سال 93 کار خود را آغاز کرده و در سال ۹۵ دانش بنیان شده است.
حمید قنبری، معاون بازاریابی و فروش شرکت پگاه داده کاوان شریف میگوید: «چند سال پیش بیشتر روشهای تبلیغاتی کسبوکارهای ایرانی در فضای مجازی به شکل بنر بود و ما از همان زمان تصمیم گرفتیم ایده تبلیغات ویدئویی در بستر شبکههای اجتماعی مختلف را طراحی و اجرا کنیم. نمایش ویدئو برای تبلیغات اثرگذاری بسیار بیشتری در مقایسه با بنر داشت و پیش از ما نیز خدماتی در این زمینه ارائه نشده بود. اجراکردن این ایده نیازمند زیرساختهای زیادی بود که از جمله آنها میشود به اینترنت پر سرعت اشاره کرد؛ اینترنتی که بتواند نمایش ویدئوها را پشتیبانی کند و برای کاربران مشکل و دردسر هم ایجاد نکند. این کار پیچیدگیهای فنی زیادی هم داشت که بهمرور توانستیم از عهده آن بربیاییم. در حال حاضر «تپسل» با داشتن میلیونها کاربر فعال و طیف گستردهای از رسانههای دیجیتال، اعتماد بسیاری از برندهای ایرانی و بینالمللی را به خود جلب کرده است.»
چالشهای فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال در ایران
یکی از مشکلات جدی راهاندازی استارتآپ در حوزه بازاریابی دیجیتال در ایران، مسأله فیلترینگ است. با توجه به این که در تبلیغات مجازی، شبکههای اجتماعی هریک به نوعی اهمیت ویژهای پیدا میکنند فیلترشدن ناگهانی هر کدام باعث می شود بخش قابل توجهی از ایده و برنامه ریزی تبلیغاتی دچار مشکل شود.
یکی دیگر از مسائلی که فعالیت در این زمینه را تحت تاثیر قرار میدهد مشکلات عدم سرویسدهی به ایرانیهاست؛ برای مثال بعضی از سایتهای بینالمللی نظیر گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یا در ایران فیلتر میشود یا به کاربر ایرانی خدمات ارائه نمیدهد.
در حالی که این بستر میتواند اطلاعات و آمار خوبی را برای ارائه خدمات پیشرفتهتر در زمینه بازاریابی مجازی فراهم کند.
غیر از این موارد وجود دیدگاههای خاص در بین مشاغل سنتی که از فضای مجازی و تبلیغات آن دور هستند باعث میشود دیرتر برای حضور و فعالیت در فضای مجازی قانع شده و اقدام کنند.
همین موضوع باعث شد تا شرکت پگاه داده کاوان شریف، خدمات کالج تپسل را ارائه دهد تا با آموزش رایگان و آگاهیبخشی در این زمینه بتواند مشاغل سنتی را قانع کند که این بستر تا چه حد می تواند در افزایش دیدهشدن کسبوکارشان موثر باشد.
چشمانداز تپسل برای ارتقا
در زمانه ما رسانه در فضای دیجیتال خیلی سریع خلق شده و رشد میکند. بههمین دلیل ما در تلاشیم تا رسانههای جدیدی به این حوزه اضافه کنیم و الگوریتمهای تازهای برای نمایش بهتر و بیشتر بسازیم. الگوریتم دقیقی که کمک می کند بدانیم کی، کجا و به چه کسی تبلیغات را نشان بدهیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد میتواند هر روز کاملتر و پیشرفتهتر بشود و برای این بخش هم ایدههای تازهای داریم. هوشمندسازی پلتفرمها و افزایش حجم دادهها نیز از دیگر برنامههای ما برای آینده پیش روی تپسل است.
مزیت های «تپسل» در یک نگاه
تنوع در ارائه خدمات: خدمات متنوع تپسل در بسترهای مختلفی مانند اپلیکیشن، وب و شبکههای اجتماعی باعث شده است به شبکه گستردهای از خدمات در همه پلتفرمها تبدیل شود.
استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات: تپسل، الگوریتمهای هوش مصنوعی را توسعه داده تا بتواند بر اساس سه سوال مهم در تبلیغات کار کند: اینکه چه پیامی را چه زمانی و در کجا به افراد مختلف نشان بدهیم. بهطور متوسط میزان درآمدی که توسعهدهنده از هر هزار نمایش کامل ویدئوی تبلیغاتی کسب میکند را درآمد موثر هزاره (eCPM) میگویند. این شاخص بهنوعی کیفیت پیادهسازی تبلیغات در یک اپلیکیشن و بهینهبودن نمایش یک تبلیغ در یک اپلیکیشن را مورد بررسی قرار میدهد. اگر پیادهسازی تبلیغات در اپلیکیشن بهگونهای باشد که بیشتر کاربران از تبلیغات استقبال کنند و به عبارت دیگر، اهداف پویشهای تبلیغاتی اعم از کلیک کاربر بر لینک نهایی، نصب اپلیکیشن، استفاده از کد تخفیف و ... در یک اپلیکیشن بیشتر محقق شود، قیمت نمایش تبلیغات در آن اپلیکیشن بیشتر و کسب درآمد موثر هزاره آن نیز بیشتر خواهد بود.
تبلیغات نتیجهگرا : تبلیغات نتیجهگرا یا پرفورمنس مارکتینگ نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در سالهای اخیر در جهان رایج شده است که در ایران تپسل سرآمد این حوزه است. کمپین تبلیغاتی نتیجهگرا، کمپینی است که پیش از انجام آن تبلیغدهنده وآژانس تبلیغاتی اهداف و KPIهایی را تعیین میکنند و پرداخت به آژانس تبلیغاتی صرفا بر اساس دستیابی به آن اهداف خواهد بود. تفاوت این نوع تبلیغات با کمپین برندآگاهی این است که در مدل برندآگاهی، آژانس تبلیغاتی بودجهای مشخص را از تبلیغدهنده دریافت کرده و آن بودجه را صرف نمایش تبلیغات به کاربران مختلف میکند ولی در مدل نتیجهگرا نمایش به تنهایی ملاک نیست و آژانس تبلیغاتی باید تلاش کند تا به نتیجه مورد نظر تبلیغدهنده دست یاب؛. مثل انواع کمپینهای نصب اپلیکیشن که تپسل در آن پیشگام است.
کالج تپسل، ارائهدهنده آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ: کالج تپسل، بزرگترین پایگاه آموزش بازاریابی دیجیتال در ایران است و دورههای متنوعی را بهشکل رایگان برگزار میکند. در هر بلوک این آکادمی، مطالب آموزشی دنبالهدار براساس طرح درسی مشخص پیرامون یک مهارت خاص ارائه میشود، مهم نیست چه زمانی وارد بلوک شوید، در هر لحظه میتوانید یادگیری را از جلسه اول آغاز کنید. در بلوکهای فعال، آموزش همچنان ادامه دارد و در بلوکهای غیرفعال، طرح درس تکمیل شده است. دورههای آموزش سئو، بازاریابی دیجیتال، دوره آموزش ویدئویی استراتژی بازاریابی آنلاین بخشی از مهارتهایی است که در کالج تپسل آموزش داده میشود.
راههای ارتباط با تپسل
وبسایت: tapsell.ir
ایمیل: info@tapsell.ir
اینستاگرام: tapselladnet
تلفن تماس: 88206893-021
آدرس: تهران، خیابان آفریقا (جردن)
بالاتر از میرداماد، بن بست آناهیتا، پلاك ٢٣
مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: