رئیس کل دادگستری استان یزد:

انتخابات 28 خرداد لیله القدر نظام است

یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: انتخابات 28 خرداد ماه لیله القدر نظام است و قطعا مردم بار دیگر پرشور و با مشارکت حداکثری در انتخابات حاضر خواهند شد و سرنوشت خود و کشور را بخوبی رقم خواهند زد.
کد خبر: ۱۳۱۷۱۳۰

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان اردکان اظهارداشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو تامین کننده امنیت و قدرت برای کشور در عرصه های بین المللی و از سوی دیگر تقویت کننده انسجام و وحدت در درون کشور است

وی افزود: یکی از اهداف حکومت اسلامی استقرار مراجعی برای اجرای قوانین، احقاق حق، ابطال باطل و اجرای عدالت است که در نظام جمهوری اسلامی قوه قضائیه به عنوان مظهر عدل و داد ، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و همچنین مجری عدالت این رسالت را بر عهده دارد.

این مسئول با بیان اینکه نمی توان عدالت را فدای برخی از مسائل کرد گفت: پرهیز از ملاحظه کاری به جد در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد چرا که هیچ مصلحت و ملاحظه ای بالاتر از اجرای عدالت نیست.

رسالت دستگاه قضا ، صرفا قضاوت نیست

دهشیری با بیان اینکه صرفا رسالت دستگاه قضا ، قضاوت نیست افزود: قضاوت تنها یکی از ابعاد مهم دستگاه قضاست که در دادگاه ها و محاکم تجلی می یابد ورسالت دیگر دستگاه قضا نظارت است که به وسیله نهادهای نظارتی، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی این رسالت خود را  آن را انجام می دهد .

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم ، گسترش عدل و  احیای حقوق عامه از دیگر رسالت های دستگاه قضاست که در دوران تحول به صورت جدید تری پیگیری می شود.

وی ضد فساد بودن را از دیگر تاکیدات مورد اشاره رهبر انقلاب یاد کرد و افزود: مبنای ضد فساد بودن در قوه به این معنی است که ابتدا باید سلامت قضایی در خود مجموعه نمایان شود که در این حوزه گزارشات خوبی ارائه شده است چرا که اگر دستگاه قضا خود سالم باشد می تواند سلامت را در سایر دستگاه پیگیری و حاکم کند.

رئیس کل دادگستری یزد خاطرنشان ساخت: قضات با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی و اختلافاتی که به دلیل تعارض منافع و زیاده خواهی عده ای پیش می آید باید نظرات طرفین را استماع و رای به عدالت کنند و اینجاست که فصل خصومت و اجرای عدالت صورت می گیرد.

وی پایان با اشاره به ویژگی های خاص شهرستان اردکان گفت: رشد و گسترش برخی از صنایع که بعضا همسو با محیط زیست نیستند و مهاجر پذیر  بودن این شهرستان از جمله چالش هایی است که باید با برنامه ریزی دقیق وحساب شده از این چالش‌ها به عنوان فرصت بهره برد.

شایان ذکر است در این مراسم از خدمات  جمال فلاح تقدیر و علی زاع به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان اردکان منصوب شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها