رئیس کل دادگستری استان یزد:

انتخابات 28 خرداد لیله القدر نظام است

یزد - رئیس حفاظت واطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فردی که با جعل و غصب عناوین دولتی و اطلاعاتی، مدعی اعمال نفوذ در دستگاه قضایی بود در یزد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۱۶۰۴۶

به گزارش خبرنگار جام جم انلاین یزد، مجید فرهمندزاده با بیان این خبر اظهار داشت: با اعلام گزارشی از سوی چند فرد دارای پرونده در دادگستری، مبنی بر پرداخت وجه به یک فرد مدعی اعمال نفوذ جهت حل و فصل پرونده در دستگاه قضایی، مراتب با دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این کلاهبردار که خود را از مقام های ذی نفوذ اطلاعاتی استان معرفی می کرده است در قبال حل و فصل  پرونده ها مبالغی را درخواست می کرده است و از آنجا که قصد داشته هیچ رد پایی از خود به جای نگذارد، وجوه را یا نقدی طلب می کرده و یا به واسطه دستگاه کارتخوان یک فرد نوجوان که او را همراهی می کرده دریافت می کرده است.

این مقام قضایی با اشاره به دریافت 23 تا 146 میلیون ریال در موارد مختلف و متواتر از افراد، گفت: این فرد شیاد مدعی بوده که وجوه را برای خود نمی خواهد و باید به واسطه های خود جهت حل مشکل پرونده پرداخت نماید.

وی تصریح کرد: فرد دستگیر شده با نمایش دادن دستبند پلیسی و افشانه اشک آور به عناوین مختلف، اقدام به جلب توجه و اعتماد سوژه های خود می نموده و اینگونه وانمود می کرده است که دارای مقام و پست اطلاعاتی مهمی است و می تواند به راحتی اِعمال نفوذ نماید.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد، به سوابق همکاری متهم با برخی از مجموعه های انقلابی و اطلاعاتی  در سال های دور اشاره کرد و بیان داشت: اینکه این فرد در عنفوان جوانی یک همکاری کوتاه و مختصری به صورت داوطلبانه با برخی از مجموعه ها انقلابی و اطلاعاتی داشته زمینه ای را ساخته خود را فردی موجه ومورد اعتماد جا بزند و بتواند اعتماد سوژه های خود را برای کلاهبردای جلب نماید.

وی تصریح کرد: مردم، شهروندان و به ویژه اصحاب پرونده نباید به هیچ فردی که مدعی است می تواند جریان پرونده را خارج از فرایند های قانونی تغییر دهد اعتماد کنند، و به هر کس که با تکیه بر سوابق و ارتباطات خود در قبال دریافت وجه ادعای حل و فصل پرونده را دارد شک کنند.

فرهمند زاده گفت: در این پرونده متهم اصلی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق دعوی اِعمال نفوذ و غصب عنوان مأمور اداره اطلاعات دستگیر شده و فرد نوجوان که این کلاهبردار را همراهی می کرد، به اتهام معاونت در در کلاهبرداری دستگیر گردید و پرونده در حال رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب یزد می باشد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها