نگاه به تولید نگاه حمایتی باشد
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

نگاه به تولید نگاه حمایتی باشد

رییس کل دادگستری زنجان:

از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی در استان جلوگیری شد

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: در دوره تحول قوه قضاییه، بیش از یک هزار واحد تولیدی در کشور احیا شده است که بازگشت هشت واحد به چرخه تولید و جلوگیری از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی سهم استان زنجان از این تعداد است.
رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: در دوره تحول قوه قضاییه، بیش از یک هزار واحد تولیدی در کشور احیا شده است که بازگشت هشت واحد به چرخه تولید و جلوگیری از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی سهم استان زنجان از این تعداد است.
کد خبر: ۱۳۱۶۵۱۴
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی  در ادامه سلسله بازدیدهای خود از حوزه‌های قضایی استان، در دیدار با مسئولان و قضات دادگستری شهرستان ابهر، با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه با همراهی و همکاری قضایی و اداری، شکل عملی و اجرایی می‌گیرد، گفت: شهرستان ابهر در اجرای برنامه‌های ابلاغی و ارتقای عملکرد حوزه های قضایی، به‌ویژه در حمایت از تولید، صنعت و اشتغال زندانیان که مورد تأکید رییس قوه قضاییه نیز است، موفق عمل کرده است. 

رییس شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر این که منصب قضا و امر قضاوت، یک منصب الهی است، افزود: ما باید شکرگزار باشیم که در این منصب برای اجرای عدالت و احقاق حق خدمت می کنیم چراکه این منصب برای دادرسی عادلانه، دارای اجر الهی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه ضمن تقدیر از تعامل بسیار خوب دادگستری و دادسرای شهرستان ابهر، در اجرای برنامه‌ها گفت: اجرای دقیق و به موقع برنامه‌های ابلاغی، با یکپارچگی مدیران محقق می‌شود که وجود این امر در حوزه قضایی ابهر بسیار ارزشمند است. 

در این دیدار رئیس دادگستری و دادستان به نمایندگی از کارکنان قضایی و اداری به طرح مشکلات حوزه تحت امر خود پرداختند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه سفر به شهرستان ابهر، با حضور در دفتر امام جمعه ابهر و دیدار با وی که اعضای شورای قضایی استان نیز حضور داشتند، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه قضایی در حوزه های مختلف گفت: دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال با قدرت و جدیت مضاعف، از تولید حمایت و مانع زدایی می‌کند و این یک تکلیف قانونی و شرعی است. 

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: در سفر به شهرستان ابهر، ضمن آزادی ۱۵ محکوم مالی جرایم غیرعمد، مشکل سه مجموعه تولیدی نیز با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، بررسی و با اتخاذ تصمیمات حمایتی بسیارخوبی، رفع موانع تولید شد. 

وی با بیان اینکه سال ۹۹ به رغم شرایط کرونایی و محدودیت‌های ناشی از آن، شاهد افزایش ۲۰ درصدی در ارائه خدمات به مردم، در دادگستری استان بودیم، گفت: نتیجه این اقدامات، کاهش آمار و نیز ورودی زندان‌ها، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و رسیدگی به امور زندانیان بود که اثرات بسیار چشمگیری داشت. 
رئیس شورای قضایی استان حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی مراجعین را  از برنامه‌های دستگاه قضایی برشمرد و تاکید کرد: در کنار رسیدگی به مشکلات و پرونده های مراجعین، حرمت افراد باید محترم شمرده شود و نباید با لحن تند و توهین آمیز با مردم صحبت کرد. 

وی همچنین در پاسخ به دغدغه‌ها و نگرانی‌های امام جمعه ابهر، در خصوص حل مشکل منطقه شریف آباد و عمید آباد که برای شهرستان مشکلاتی بوجود آورده است، گفت: تلاش مجموعه بر این است که این مشکلات با داوری و میانجیگری برطرف شود.

 گفتنی است رئیس کل دادگستری استان زنجان پیش از این نیز در خصوص مشکل حقوقی ۵۰ ساله اراضی روستای شریف آباد شهرستان ابهر، گفته بود که این مشکل تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

وی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور ارضی ملی  استان، خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مسئولین امر تأکید کرده بود که این مشکل، باید برطرف شود و ما فقط نتیجه این موضوع را می خواهیم و اگر مسئولان امر اهتمام جدی برای حل آن نداشته باشند، ما تصمیم قاطع می‌گیریم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها