معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

آغاز واکسیناسیون افراد سالمند از فردا در قزوین

رحمانی گفت: از فردا سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه واکسیناسیون افراد سالمند در استان قزوین آغاز می شود.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۰۸

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، «جلال رحمانی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه 6 اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: بیان کرد: در خصوص واکسیناسیون درخواست داریم از مردم که صبور باشند و عجله نکنند و ما بر اساس برنامه و سند ملی برنامه ریزی کرده ایم و کار پیش می رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: واکسیناسیون برای گروه های در معرض خطر طبق سند در استان به اتمام رسید و هم استانی هایی که مشکل بیماری خاص دارند هم امروز کار واکسیناسیون آنها تمام می شود.

وی اعلام کرد: واکسیناسیون افراد در گروه سنی 80 سال به بالا از فردا سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه آغاز می شود و با توجه به اینکه مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت کوچک هستند، همکاران ما مکان های وسیعی مانند مدارس و ورزشگاه ها را در نظرگرفته اند که اطلاع رسانی می شود.

رحمانی عنوان کرد: بعد از سالمندانی که در سن 80 ساله قرار دارند به ترتیب افراد در سنین 75 ساله به بالا، سپس 70 سال به بالا و بعد افراد در سنین 65 سال به بالا واکسینه می شوند و بعد از این گروه سنی، افرادی که بیماری زمینه ای مانند فشار خون و دیابت دارند به نوبت واکسینه می شوند.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در نهایت تا پایان شهریور 1400 این گروه یاد شده را واکسینه کنیم و ان شاالله گروه های بعدی در پاییز 1400 واکسینه می شوند./به نقل از شبستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها