jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۳۱۲۱۱۲   ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰  |  ۱۴:۳۲

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

۹۵ درصد از تاکسی‌های شهری دوگانه سوز هستند

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: در حال حاضر ۳۱۸ هزار دستگاه تاکسی در کشور فعال هستند که ۹۵ درصد از تاکسی های شهری دوگانه سوز هستند.

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی ضامنی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای گاز سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی با کاربری تاکسی‌ های اینترنتی، آژانس‌ها، تاکسی تلفنی و سرویس‌های مدارس، در راستای مصوبه دولت و هماهنگی های صورت گرفته این امکان فراهم شده است تا مالکان این ناوگان بتوانند با نام نویسی در سامانه وزارت نفت به صورت رایگان نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.

وی افزود: ناوگان فعال تاکسیرانی با ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور ارائه خدمت می کند که از این تعداد ۷۶ هزار خودرو در شهر تهران فعال هستند و همچنین طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی هستند و در حال حاضر ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده که موفق شدیم ۷۵ هزار و ۶۷۰ تاکسی را نوسازی کنیم.

بیمه رانندگان تاکسی

ضامنی در مورد شرایط و چگونگی بیمه رانندگان تاکسی نیز گفت : از سال ۱۳۸۶ و در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دولت ۵۰ درصد از حق بیمه رانندگان را در قالب یارانه دولتی پرداخت می کند.

وی ادامه داد: اما مشکلی که در این بخش با آن مواجه هستیم این است که اطلاعات رانندگان از سال ۱۳۹۲ به بعد توسط سازمان تامین اجتماعی به روز نشده است و این سازمان تا کنون از قبول فهرست های جدید و به روز شده خودداری می کرد.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر به علت جمع آوری دستی اطلاعات مربوط به بیمه رانندگان تاکسی در سال های گذشته احتمال وجود خطا در آمارهایی که در اختیار آن سازمان (تامین اجتماعی) بود بالا است و در این خصوص پس از چندین سال پیگیری، با حمایت های مجموعه وزارت کشور، تامین اجتماعی پذیرفت تا فرایند به روز رسانی اطلاعات آغاز شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور تصریح کرد: برای اجرایی شدن این موضوع از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام آمادگی لازم به منظور برقراری، برخط ارتباط فی مابین سامانه های مرکزی اطلاعات رانندگان در آن سازمان با سامانه بیمه سازمان تامین اجتماعی اعلام شد تا از این طریق افرادی که در فهرست بیمه قرار دارند و راننده نیستند یا از حوزه حمل و نقل شهری خارج شده اند، حذف شوند تا امکان برقراری بیمه برای رانندگان فعال فراهم شود.

وی افزود: در بخش بیمه رانندگان تاکسی اقدامات لازم در حوزه وزارت کشور به عمل آمده است و فهرست افرادی که باید حذف شوند و رانندگان مشمول دریافت بیمه به تامین اجتماعی ارسال شده است که امیدواریم با همکاری سازمان تامین اجتماعی شاهد حل این مشکل در راستای کمک به رانندگان تاکسی باشیم.

تاکسی های اینترنتی و مشکلات پیش روی تاکسی داران

ضامنی در مورد فعالیت تاکسی های اینترنتی و مشکلات پیش روی تاکسی داران نیز گفت: به نظر من استفاده از تکنولوژی های نوین در همه کسب و کارها امری لازم و اجتناب ناپذیر است و در بلند مدت باعث به روز بودن آن حرفه و تداوم آن خواهد شد.

وی ادامه داد: ورود تاکسی های اینترنتی در عرصه حمل و نقل عمومی شهری کشور در ماه های آغازین فعالیت این ناوگان با مقاوت ها و اعتراض هایی مواجه بود، زیرا فعالیت آنها در سال های نخست در چارچوب ضوابط تعریف شده ای نبود، دو نکته در این نوع فعالیت وجود داشت، یکی اینکه قوانین و مقرراتی که هر گونه فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی را نیازمند اخذ مجوز از شهرداری ها می دانست و نکته دوم یکسان نبودن شرایط برای رانندگان و ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی رسمی و تاکسی های اینترنتی بود.

ضامنی تاکید کرد: با برگزاری جلسات متعدد و در راستای مصوبه هیات وزیران در همکاری مشترک وزارت خانه های کشور و صنعت و معدن و تجارت با معاونت علمی ریاست جمهوری چارچوبی برای فعالیت تاکسی های اینترنتی در قالب دستور العملی تهیه و ابلاغ شد و این امر تا حدودی مشکلات را در این بخش مرتفع کرد، اما لازم است در حوزه تاکسی های رسمی نیز با اصلاح مقررات موجود و حذف برخی قیدهای مازاد بستر فعالیت را برای هر دو گروه عادلانه شود.

ناوگان فعال تاکسیرانی با ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاکسی فعال هستند.

رانندگان تاکسی از مشاغل و اقشار آسیب پذیر هستند و در مدت زمانی که از شیوع کرونا می گذرد ۱۳۸۳ راننده تاکسی به کرونا مبتلا شده اند و ۱۵۲ نفر از آنها هم فوت کرده اند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر