jamejamonline
دانش خودرو کد خبر: ۱۳۱۰۷۲۳   ۲۵ فروردين ۱۴۰۰  |  ۰۷:۰۴

تلفیقی از سدان، استیشن و کراس‌اوور

سیتروئن C5 X جدید معرفی شد (+فیلم و عکس)

سیتروئن مدل کاملاً جدید C5 X را به‌عنوان پرچم‌دار جدید خود معرفی کرده و آن‌را ترکیبی از سدان، استیشن و کراس‌ اوور توصیف کرده است.

به گزارش جام جم آنلاین، در طراحی C5 X از کانسپت CXperience سال ۲۰۱۶ الهام گرفته و به همین دلیل از بدنه‌ای استیشن مانند با سقفی شیب‌دار سود می‌برد.

در جلو و عقب خودرو نیز از چراغ‌های V شکل سیتروئن استفاده شده که اولین بار در C4 جدید آن‌ها را دیدیم.

خط کمر بالا، کاپوت کشیده و خطوط سیال هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این ساختهٔ جدید فرانسوی‌ها هستند.

سیتروئن C5 X جدید با ۴,۸۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۵ میلی‌متر ارتفاع، ابعادی مشابه فولکس‌ واگن پاسات دارد.

در همین حال، فاصلهٔ محوری این خودرو نیز با ۲,۷۸۵ میلی‌متر، کاملاً کشیده بوده و به گفتهٔ سیتروئن فضای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند.

در داخل C5 X نیز مطابق چیزی که از سیتروئن انتظار می‌رود، شاهد فضایی مدرن و منحصربه‌فرد هستیم که یک نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی وضوح‌بالا برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یکی از ویژگی‌های اصلی آن است.

این سیستم از قابلیت تشخیص صدا، نمایشگر قابل تنظیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار بوده و چهار پورت USB و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم آن‌را همراهی می‌کنند.

C5 X همچنین به نمایشگر سربالا با صفحه‌نمایش بزرگ تمام‌رنگی روی شیشهٔ جلو هم برخوردار است که تجربهٔ رانندگی راحتی را فراهم می‌کند زیرا دیگر نیازی نیست راننده چشم خود را از مسیر بردارد و اطلاعات مهم همیشه در مقابل او هستند.

علاوه بر این، پرچم‌دار جدید سیتروئن به لیست بلند بالایی از سیستم‌های ایمنی فعال مثل دستیار رانندگی در بزرگراه (در اصل سیستم خودران سطح دو)، تشخیص نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب و دوربین دید ۳۶۰ درجه هم مجهز شده است.

سیتروئن C5 X با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی مختلفی به بازار عرضه می‌شود که بالاترین آن‌ها یک نمونهٔ پلاگین‌ هیبریدی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

C5 X اولین محصول سیتروئن محسوب می‌شود که به سیستم تعلیق فعال جدید سیتروئن بنام Advanced Comfort مجهز شده است.

این سیستم که به‌صورت استاندارد در نسخه‌های پلاگین‌ هیبریدی ارائه می‌شود، وعدهٔ کیفیت سواری مشابه قالیچهٔ پرنده را داده است.

این سیستم سه حالت مختلف را ارائه می‌کند که در نرم‌ترین حالت، خودرو را تبدیل به کشتی روی جاده می‌کند و در سفت‌ترین حالت کنترلی دقیق و تیز را در هنگام پیچیدن فراهم می‌کند.

علاوه بر این، C5 X به صندلی‌های ویژهٔ Advanced Comfort هم مجهز است که با استفاده از بالشتک‌ های مخصوص، فوم ضخیم و لایه‌ای با چگالی بالا، حتی در سفرهای طولانی هم راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. سیتروئن C5 X جدید از اواخر امسال در اروپا عرضه خواهد شد.

سیتروئن C5 X جدید معرفی شد (+فیلم و عکس)

سیتروئن C5 X جدید معرفی شد (+فیلم و عکس)

سیتروئن C5 X جدید معرفی شد (+فیلم و عکس)

سیتروئن C5 X جدید معرفی شد (+فیلم و عکس)

سیتروئن C5 X جدید معرفی شد (+فیلم و عکس)

سیتروئن C5 X جدید معرفی شد (+فیلم و عکس)

 

تعداد بازدید : 104

 

منبع: پدال

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

امروزه فناوری‌ های نوین و به ویژه هوش مصنوعی به سرعت جهان اطراف ما را متحول می‌کند و نفوذ روزافزون آنها در تمامی کاربردهای سنتی، یکی‌از دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت‌هاست. اکنون دنیا به تعبیری با سونامی فناوری مواجه بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو