jamejamonline
دانش خودرو کد خبر: ۱۳۱۰۵۵۴   ۲۴ فروردين ۱۴۰۰  |  ۰۷:۰۸

پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریع‌ترین خودروهایی است که می‌توان خرید. در هر نسل، پورشه راهی برای بهبود پرفورمنس این خودرو پیدا می‌کند و جدیدترین نسل آن با کد ۹۹۲ نشان‌دهندهٔ اوج توانایی‌های این شرکت آلمانی است؛ بنابراین، اگر ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ در برابر توربو S قبلی یعنی ۹۹۱.۲ قرار گیرد چه خواهد شد؟ روی کاغذ پاسخ این سؤال را می دانیم اما در دنیای واقعی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ کارواو در جدیدترین درگ خود می‌خواهد پاسخ این سؤال را بدهد.

به گزارش جام جم آنلاین، ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ سال گذشته معرفی شد و به‌عنوان جایگزین توربو S نسل ۹۹۱.۲ به بازار آمد.

بسیاری از منتقدان به ‌اندازهٔ بزرگ‌تر و ظاهر بروز شدهٔ نسل جدید انتقاد دارند اما در ارقام دیوانه‌کنندهٔ پرفورمنس این قاتل هایپرکارها هیچ بحثی نیست.

درگ پدر و پسری پورشه ۹۱۱ توربو S

توربو S جدید به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این موتور به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. این ماشین با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۶ ثانیه، به طرز دیوانه‌واری در خط مستقیم سریع است.

تا همین چند وقت پیش، توربو S نسل ۹۹۱.۲ یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شد زیرا به لطف پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت توئین توربوی خود با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور و همین‌طور گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

به همین دلیل است که پیشرفت بی‌نظیر ۹۱۱ توربو S از نسلی به نسل دیگر خیره‌کننده است و دیدن آن در مسیر درگ بسیار چشمگیر خواهد بود زیرا پیشرفت سریع خودروهای پرفورمنس مدرن را نشان می‌دهد.

تعداد بازدید : 81

 

منبع: پدال

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

از وقتی خبر رسید قرار است رصدخانه ملی ایران پس از قریب به دو دهه تلاش و کوشش محققان کشور، صبح دوشنبه هفتم تیر افتتاح شود، موجی از غرور و شادی در دل همه علاقه‌مندان به پیشرفت علم در کشور و به‌ویژه میان دانشجویان اخترفیزیک و کیهان‌شناسی و محققان این حوزه ایجاد شد.

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

با توجه به این‌که وجود گسل و جابه‌جایی احتمالی آن هنگام زلزله در سطح زمین، تأثیر مخربی روی ساختمان‌ها و شریان‌های حیاتی واقع بر روی آن و اطراف داشته و خطرناک است، توجه به مخاطرات مربوط از مهم‌ترین پارامترهای برنامه‌ریزی توسعه شهری در مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود؛ از این‌رو با توجه به قرارگیری شهر تهران روی گسل‌های فعال با سابقه لرزه‌خیزی، لازم است در مطالعات شهرسازی و طرح‌های تفصیلی مربوط، این عامل نیز لحاظ شود.

گفتگو

بیشتر
شبی که دلباخته دماوند شدم

به مناسبت روز ملی دماوند، گفتگو کرده‌ایم با مجید قهرودی، عکاس نجومی و کوهنوردی که خیره‌کننده‌ترین نماها را از عظمت دماوند ثبت کرده‌ است

شبی که دلباخته دماوند شدم

نیازمندی ها