jamejamonline
دانش خودرو کد خبر: ۱۳۱۰۵۵۴   ۲۴ فروردين ۱۴۰۰  |  ۰۷:۰۸

پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریع‌ترین خودروهایی است که می‌توان خرید. در هر نسل، پورشه راهی برای بهبود پرفورمنس این خودرو پیدا می‌کند و جدیدترین نسل آن با کد ۹۹۲ نشان‌دهندهٔ اوج توانایی‌های این شرکت آلمانی است؛ بنابراین، اگر ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ در برابر توربو S قبلی یعنی ۹۹۱.۲ قرار گیرد چه خواهد شد؟ روی کاغذ پاسخ این سؤال را می دانیم اما در دنیای واقعی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ کارواو در جدیدترین درگ خود می‌خواهد پاسخ این سؤال را بدهد.

به گزارش جام جم آنلاین، ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ سال گذشته معرفی شد و به‌عنوان جایگزین توربو S نسل ۹۹۱.۲ به بازار آمد.

بسیاری از منتقدان به ‌اندازهٔ بزرگ‌تر و ظاهر بروز شدهٔ نسل جدید انتقاد دارند اما در ارقام دیوانه‌کنندهٔ پرفورمنس این قاتل هایپرکارها هیچ بحثی نیست.

درگ پدر و پسری پورشه ۹۱۱ توربو S

توربو S جدید به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این موتور به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. این ماشین با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۶ ثانیه، به طرز دیوانه‌واری در خط مستقیم سریع است.

تا همین چند وقت پیش، توربو S نسل ۹۹۱.۲ یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شد زیرا به لطف پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت توئین توربوی خود با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور و همین‌طور گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

به همین دلیل است که پیشرفت بی‌نظیر ۹۱۱ توربو S از نسلی به نسل دیگر خیره‌کننده است و دیدن آن در مسیر درگ بسیار چشمگیر خواهد بود زیرا پیشرفت سریع خودروهای پرفورمنس مدرن را نشان می‌دهد.

تعداد بازدید : 76

 

منبع: پدال

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

جای خالی سیاستگذاری در هوش مصنوعی

امروزه فناوری‌ های نوین و به ویژه هوش مصنوعی به سرعت جهان اطراف ما را متحول می‌کند و نفوذ روزافزون آنها در تمامی کاربردهای سنتی، یکی‌از دغدغه‌ها و اولویت‌های دولت‌هاست. اکنون دنیا به تعبیری با سونامی فناوری مواجه بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو