درگ تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و M440i،

کوپه‌هایی با قلب مشترک (+عکس و فیلم)

جدیدترین مسابقهٔ درگ کارواو عملکرد ناامیدکنندهٔ تویوتا سوپرای بازار اروپا را به‌خوبی نشان می‌دهد. در اینجا این کوپه ژاپنی در برابر ب‌ام‌و M440i قرار گرفته که قدرت بیشتری دارد و به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما تنها ۱,۶۱۰ پوند قیمت بیشتری نسبت به سوپرا دارد.
کد خبر: ۱۳۱۰۲۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، هردو خودرو از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و استفاده می‌کنند اما این موتور در سوپرای اروپایی ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که به M440i قدرت بیشتری برابر با ۳۷۴ اسب بخار تحویل می‌دهد.

گشتاور این موتور اما در هردو خودرو یکسان و برابر با ۵۰۰ نیوتن متر است. همچنین هردو کوپه از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند اما ب‌ام‌و از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد درحالی‌که سوپرا محرک عقب است.

در اولین درگ، لانچ کنترل سوپرا نتوانست دسترسی راننده به همهٔ قدرت پیشرانه را فراهم کند و به همین دلیل M440i مثل موشک دور شد.

در درگ دوم هم به نظر می‌رسید ب‌ام‌و جامپ استارت داشته و بنابراین بازهم تویوتا عقب ماند. سرانجام در تلاش سوم شاهد بهترین رقابت هستیم اما حتی با وجود لانچ خوب سوپرا، بازهم M440i ثابت کرد که خودروی سریع‌تری است.

در رولینگ هم داستان تفاوتی ندارد و با آغاز مسابقه از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، بازهم این ب‌ام‌و است جلو می‌افتد.

کوپه‌هایی با قلب مشترک (+عکس و فیلم)

در مسابقهٔ رولینگ بعدی اما که دو خودرو در حالت رانندگی اسپرت و تعویض دندهٔ دستی قرار می‌گیرند، بالاخره رقابتی شانه‌به‌شانه بین سوپرا و M440i می‌بینیم. در آخر در آزمون ترمز نیز ب‌ام‌و با وجود وزن بیشتر پیروز شد.

با توجه به این نتایج، جالب خواهد بود اگر همین رقابت را با نسخهٔ آمریکایی سوپرا ببینیم زیرا کوپهٔ تویوتا در این بازار قوی‌تر بوده و ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد.

کوپه‌هایی با قلب مشترک (+عکس و فیلم)

قیمت سوپرا در ایالات‌متحده از ۵۰,۹۹۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که M440i با قیمت ۵۸,۵۰۰ دلار حدود ۸ هزار دلار گران‌تر است.

 

تعداد بازدید : 35

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها