بازی‌ هایی برای گذراندن تعطیلات سال نو

پیک نوروزی!

نوابغ شرور در مسیر حکمرانی بر دنیا

این شرورهای محبوب

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی‌های کامپیوتری و شاید دلیل اصلی جذابیت آن برای پیر و جوان، فراهم کردن امکان تجربه احساسات، افکار و اعمال مثبت و منفی در جهانی غیرواقعی و بدون رساندن هیچ آسیبی به مال و جان دیگران است.
یکی از بهترین ویژگی‌های بازی‌های کامپیوتری و شاید دلیل اصلی جذابیت آن برای پیر و جوان، فراهم کردن امکان تجربه احساسات، افکار و اعمال مثبت و منفی در جهانی غیرواقعی و بدون رساندن هیچ آسیبی به مال و جان دیگران است.
کد خبر: ۱۳۱۰۳۴۸

در سال‌های اخیر با انتشار انیمیشن‌های محبوبی مانند منِ نفرت‌انگیز یا نابغه، شخصیت‌های باهوش اما شرور طرفدارانی پیدا کرده‌اند.

شخصیت‌هایی که در سری بازی نابغه‌ های شرور یا Evil Genius هم دیده می‌شوند و از هوش و استعداد خود برای دنبال کردن اهداف خبیثانه معمولا طنزآلود بهره می‌برند.

در دومین و جدیدترین عنوان این سری نیز مانند نسخه قبلی باید در نقش یکی از اعضای گروهی از اشرار نابغه که هر کدام ویژگی‌ها، اهداف و سبک خاص خودشان را دارند با مدیریت پایگاه مخفی و منابع خود با خطرات و چالش‌های ریز و درشت مقابله کنید تا به هدف نهایی یعنی سلطنت بر کل دنیا برسید.

ظاهر فریبنده

گرچه گرافیک بازی کاملا فانتزی است و رفتار، دیالوگ‌ها و حرکات شخصیت‌ها طنزآمیز به‌نظر می‌رسد، فراموش نکنید همچنان به عنوان یک شرور تبهکار شما گاهی مجبور به انجام کارهای خبیثانه هم خواهید شد.

البته با این‌که در این بازی هر چند دقیقه درگیر مبارزات منجر به کشته شدن بسیاری از نیروهای خودی و دشمن خواهید بود، خبری از خون و تصاویر خشن نیست و بازی تمام سعی خود را می‌کند تا تمام این اتفاقات به‌صورت کاملا فانتزی و طنزگونه نمایش داده شود.

به‌علاوه حتی در درجه آسان نیز این بازی اصلا راحت نیست، چون همیشه درگیر مدیریت منابع محدود خود از تعداد افراد گرفته تا مصرف برق و فضای ساخت و ساز خواهید بود.

انواع مختلف ماموران و جاسوسانی که به مقر شما حمله می‌کنند نیز با توجه به نقاط ضعف و قدرت خود زیرکی، توجه و قدرت تصمیم‌گیری شما را به چالش می‌کشند.

تمام این مسائل باعث شده این بازی برای مخاطب نوجوان مناسب باشد. به شما خوانندگان نیز پیشنهاد می‌کنیم اگر به این سبک علاقه دارید ولی هنوز به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید، یک دیکشنری مناسب آماده داشته باشید تا از جزئیات فوق‌العاده این بازی نهایت لذت را ببرید.

همه‌ چیز را کنترل کنید

با این‌که بخش زیادی از زمان بازی صرف مدیریت ساخت و ساز با توجه به منابع محدود خواهد شد کنترل نابغه شرور کاملا دست شماست. مهم‌ترین نکته این است که همیشه مراقب امنیت نابغه شرور خود باشید، زیرا اگر سلامتش به صفر برسد، بازی تمام خواهد شد!

در کنار ساخت و ساز داخل مقر مخفی، فرستادن نیروها به ماموریت‎های مختلف در سراسر دنیا نیز منبع اصلی درآمد شماست که باید همیشه با زمان‌بندی و مدیریت صحیح تعداد افراد خود به آن رسیدگی کنید.
یکی دیگر از جذابیت‌های اصلی این بازی امکان ساخت محیط آزمایشگاهی مناسب و تربیت دانشمندان مختلف جهت انجام تحقیقات به انتخاب شماست.

طبق روال این ژانر بازی، بازیکن باید بین انتخاب‌های متعدد اما محدود، اولویت تحقیقات را براساس نیاز و سلیقه خود تعیین کرده و سرعت پیشرفت و مسیر رسیدن به اهداف خود را انتخاب کند.
دفاع، بهترین حمله
در این بازی تمام مبارزات اصلی در داخل مقر به‌ظاهر مخفی شما اتفاق می‌افتند. حتی وقتی باید یک مامور ویژه را از بین ببرید، باید او و تیم محافظانش را به مقر خود بکشانید و در آنجا به حسابش برسید. در نتیجه سیستم دفاعی پایگاه فوق سری شما نقش اساسی در مبارزات ایفا می‌کند.

با تربیت نیروهای دفاعی مختلف، چیدمان آنها و استفاده به‌موقع از آژیر وضعیت اضطراری به‌صورت غیر‌مستقیم رفتار نیروهای خود را کنترل می‌کنید اما بخش جذاب‌تر انواع تله‌هایی است که در مسیرهای پایگاه خود به کار می‌گیرید.

این تله‌های مرگبار در هماهنگی با فضای فانتزی و با‌مزه بازی متنوع و خنده‌دار هستند و از گذاشتن صابون روی زمین برای سر خوردن دشمنان گرفته تا گیاه‌های گوشتخوار را که با تحقیق در آزمایشگاه‌تان تولید می‌کنید شامل می‌شوند.

در نهایت چه Maximilian را انتخاب و کل دنیا را به طلا تبدیل کنید، چه Red Ivan را برگزینید و با سلاح‌ های کشتار جمعی بر جهان حکومت کنید، سرعت پیشرفت بازی و روش مقابله شما با دشمنان و اولویت‌‌بندی‌های مختلف به انتخاب شما خواهد بود.

اگر از علاقه‌مندان سبک مدیریت منابع و استراتژی هستید، اگر از فانتزی با چاشنی طنز لذت می‌برید و اگر از شخصیت‌های نابغه و شرور دنیاهای فانتزی مثل Despicable me خوشتان می‌آید، حتما
Evil Genius۲: World Domination را امتحان کنید.

دانیال جعفری مقدم - محقق هوش مصنوعی و طراحی بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها