آیت الله فلاحتی در دیدار جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

ضرورت حضور فیزیکی و میدانی پلیس در طرح های دریا

آیت الله فلاحتی در جلسه معارفه مسؤول ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان:

نکوداشت شهدا ایام الله است

کد خبر: ۱۳۰۹۶۳۵

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،آیت الله رسول فلاحتی در جلسه تکریم و معارفه مسؤول ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان که با حضور فرمانده و معاونان سپاه قدس گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه ابزار انتقال فرهنگ جهاد و شهادت بیش از طول تاریخ بشر در دنیای معاصر فراهم است اظهار کرد: ابزار رسانه به ویژه تصویر و صدا در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار است و برای آیندگان می ماند.
وی به سفارش قرآن نسبت به مطالعه تاریخ اشاره کرد و افزود: اطلاع از وضعیت گذشتگان چراغ راه آینده است و در این راستا قرآن می فرماید مردم را متذکر به ایام الله کنید.
امام جمعه رشت با بیان اینکه نکوداشت و برگزاری یادواره شهدا ایام الله است، تصریح کرد: انتقال ارزش های دفاع مقدس برای نسل معاصر اثرگذار است.
آیت الله فلاحتی، شهدای دوران دفاع مقدس را اسطوره های دنیای معاصر خواند و بیان کرد: جمع آوری، ضبط و ثبت آثار شهدا به ویژه مصاحبه با خانواده معظم شهیدان بسیار حائز اهمیت است و متولیان امر باید در این عرصه تلاش ویژه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تقابل دشمن در عرصه مبارزه با دین، خاطرنشان کرد: سه موضوع دینی بودن جنگ، انگیزه دینی رزمندگان برای حضور در جبهه ها و دینی بودن جامعه باید در برگزاری کنگره ملی شهدای گیلان تبلور پیدا کند.
وی بر مسائل اعتقادی برگزاری نکوداشت شهدا تاکید کرد و یادآور شد: دنیای امروز در پذیرش دین هیچ مشکلی ندارد بنابراین زمانی خدای متعال به ما بصیرت خواهد داد که در اینگونه برنامه ها مسائل اعتقادی جامعه را مد نظر داشته باشیم.
دومین کنگره ملی شهدای گیلان سال ۱۴۰۵ برگزار می شود
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور از برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان خبر داد و گفت: بهار سال ۱۴۰۵ کنگره ملی شهدای گیلان به همت مسئولان و همکاری تمام سازمان ها و نهادها زیر نظر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار می شود.
سردار محمد عبدالله پور به برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فاخر، ماندگار و اثرگذار در دومین کنگره ملی شهدای گیلان اشاره کرد و افزود: استان ها به ازای هر ۱۰ سال می توانند یک کنگره ملی شهدای استان خود را برگزار کنند و در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای گیلان در سال ۱۳۹۵، دومین کنگره شهدای استان را برگزار می کنیم.
در جلسه مذکور، از تلاش های سید غلامرضا امیری با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد و غلامرضا ملک علیپور به عنوان مسؤول ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان معرفی شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها