کرونایی انگلیسی سوغات مسافران نوروزی

زنگ خطر شیوع کرونای انگلیسی در به کنگاور

فرماندار کنگاور با اعلام خبر تشخیص یک مورد کرونایی انگلیسی در این شهرستان گفت: حضور مسافران نوروزی زنگ خطری در افزایش و شیوع بیماری کرونا و ویروس جهش یافته انگلیسی است.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۸۵

جام جم آنلاین کرمانشاه، فرزادالماسی اظهار داشت: با فرا رسیدن نوروز و آغاز مسافرت ها ،خانمی چهل و چهار ساله ساکن در یکی از استانهای مرکزی کشور به همراه خانواده به قصد دیدار و بازدید به یکی از روستاهای کنگاور وارد میشود وپس از مدتی در روز پنجم فروردین با بروز علائم به مرکز ۱۶ ساعته مراجعه نموده و تست کرونا از وی بعمل می‌آید.

وی افزود: با توجه به اینکه با گذشت ۲۴ ساعت نتیجه تست pcr ایشان مثبت شده است توسط تیم مراقبتی مرکز بهداشت در مورخه ۷ فروردین از افراد خانواده و افراد مواجهه داشته با ایشان نیز رپی تست و تست pcr اخذ شده است که بدلیل اینکه تشخیص نوع ویروس کرونای انگلیسی مشکل تر بوده و نیاز به زمان بیشتری دارد پس از ۴۸ ساعت مشخص شد نوع ویروس کرونای ایشان از نوع ویروس کرونای انگلیسی است.

الماسی تصریح کرد: نمونه رپی تست گرفته شده از ده نفر نزدیکان وی منفی بوده و منتظر اعلام نتایج تست pcr از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌ باشیم. 

فرماندار کنگاور خاطر نشان کرد: تیم واکنش سریع شبکه بهداشت فردا با حضور در سطح این روستا اقدام به انجام غربالگری از ساکنان آن خواهند نمود که امیدواریم حاشیه انتشار آن اندک باشد. 

وی یادآور شد: حضور مسافران نوروزی زنگ خطری در افزایش شیوع بیماری کرونا ویروس است که به انتقال بیشتر بیماری دامن خواهد زد لذا از این عزیزان درخواست داریم مسافرت و دید و بازدید های خود را به فرصت دیگری موکول نمایند چراکه مقابله و کنترل این ویروس به یک همت و تلاش جمعی نیازمند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها