با توجه به وضعیت قرمز ارومیه و نارنجی شدن وضعیت 6 شهرستان دیگر و بنابر تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر گونه تجمع و دورهمی در روز طبیعت ممنوع اعلام شده است.
کد خبر: ۱۳۰۸۸۰۸
به گزارش جام جم آنلاین طی چند روز اخیر وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های آذربایجان غربی به لحاظ تعداد مبتلایان ویروس کرونا رو به افزایش است و همین امر نگرانی‌های زیادی را سبب شده است.    
 عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک، برگزاری دورهمی‌و دید و بازدیدهای نوروزی علی‌رغم هشدارها از جمله علل این افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی است.
سیزده بدر یا جشن بدرقه نوروز از مهم‌ترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است که طبق سنت هر ساله  مردم در روز ۱۳ فروردین  به دامن طبیعت رفته و یک روز را خارج از منزل سپری می‌کنند اما پارسال و امسال برای جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری و گره نخوردن این آئین دیرین با کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم امری بسیار ضروری است که سال گذشته مردم همکاری بسیار خوبی در این خصوص داشتند اما با نزدیک شدن به روز 13 فروردین ماه و برخی عادی انگاری‌ها نگرانی‌های مسئولین و کادر درمان امسال بیش از سال گذشته می‌باشد.   .
علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با شرایط روز طبیعت گفت: مردم باید توجه داشته باشند که دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضای سبز در روز طبیعت ممنوع است و دستگاه‌های اجرایی باید طبق قانون با متخلفان برخورد کنند.
وی افزود: بنابر تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر گونه تجمع و دورهمی در روز طبیعت ممنوع اعلام شده است.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها