تمدید آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور تا پایان سال

آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی زودتر از موعد کارگران مشمول این آیین نامه تا پایان سال تمدید شد.
کد خبر: ۱۳۰۸۴۰

ناصر برهانی ، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در گفتگو با ایسنا گفت: این آیین نامه از سوی هیات دولت با انجام اصلاحیه هایی در ابتدای فروردین ماه امسال تمدید شد.
او با اشاره به تفویض اختیار انجام مراحل بازنشستگی پیش از موعد به استان ها افزود: به این منظور کارگروه هایی در استان ها تشکیل می شود که در این کارگروه ها کارگران و کارفرمایان حق رای دارند که از این طریق بوروکراسی موجود در روند بازنشسته شدن کارگران بشدت کاهش می یابد.
برهانی بیان کرد: همچنین در بودجه سال 86، دولت هزینه پرداخت بیمه بازنشستگی کارگرانی با 10سال سابقه کار و 60سال سن را لحاظ کرده است که این بحث در 5سال گذشته مسکوت مانده بود.
وی تصریح کرد: اما با مصوبه مجلس ، کارگرانی که 60سال سن دارند، می توانند از امسال با 10سال سابقه کار بازنشسته شوند که در حال حاضر نیز سازمان تامین اجتماعی به دنبال برنامه ریزی برای این کار است.
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به تمدید مواد 9و 10قانون نوسازی صنایع کشور گفت: بر این اساس ، 50درصد از حق بیمه کارگرانی که پیش از موعد بازنشسته می شوند، از سوی دولت و 50درصد بقیه از سوی کارفرما تامین می شود که با این روند، امسال شاهد حضور کارگران جوان و جدید در عرصه تولید خواهیم بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها