در حمله به 3 سالن آبگرم آسیایی تباران در آتلانتا، 8 نفر کشته شدند
کد خبر: ۱۳۰۸۰۶۳

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از در کمتر از ایران آنلاین، یک ساعت، 3 سالن آبگرم در آتلانتای امریکا به‌خاطر نفرت یک جوان از آسیایی تبارها به خون آغشته شد. این جوان 21 ساله، با تیراندازی در این سه سالن آبگرم، جان هشت نفر را که یک نفر از آنها مهاجر و 4 نفر از آنها آسیایی تبار بودند، گرفت و دیگر بار نگرانی‌ها بابت خشونت‌های قومیتی در امریکا را افزایش داد. با این تفاوت که گرایش این خشونت‌ها از رنگ پوست سیاه به زرد تغییر کرده است.

تغییر خشونت‌های نژادی در امریکا از «سیاه» به «زرد»

به گزارش سایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، پلیس منطقه «چروکی» خبر داده، سه‌شنبه حوالی ساعت 17 به وقت آتلانتا، به پلیس اطلاع داده شده است، فردی در سالن «یانگ» که یک سالن سونا و آبگرم آسیایی است، حاضران را به رگبار بسته است. در این حادثه دو نفر در جا جان باختند و سه نفر به بیمارستان منتقل شدند که 2 نفر از آنها در بیمارستان فوت کردند. پلیس می‌گوید، حدود یک ساعت بعد در فاصله‌ای حدود 50 کیلومتری سالن «یانگ»، در یک فقره سرقت مسلحانه در سالن آبگرم «گلد» سه نفر کشته شدند. اندکی پس از آن در حالی که پلیس در حال تحقیقات در این مرکز بود، صدای تیراندازی از سالن آبگرم آن سوی خیابان شنیده شد. پلیس بلافاصله مظنون به تیراندازی را که در این سالن نیز یک نفر را کشته بود، تعقیب کرد و چند کیلومتر دورتر او را دستگیر کرد. مظنون، «رابرت آرون لانگ» 21 ساله است که بدون درگیری خاصی دستگیر شده است. به گفته پلیس آتلانتا، «لانگ» که در تصاویر خیابان‌های اطراف هر سه سالن آبگرم، خودروی او دیده می‌شود، مسئول هر سه فقره تیراندازی است.

انگیزه‌های نفرت انگیز

پلیس آتلانتا، تا عصر دیروز انگیزه احتمالی «لانگ» برای این تیراندازی‌ها را اعلام نکرد. اما دربیانیه‌ای که پس از این حادثه‌ها از طرف سازمان مردم نهاد «به نفرت از آسیایی تبارها پایان دهید» منتشر شده است، این حادثه‌ها در راستای افزایش نفرت عمومی از آسیایی تبارها در جامعه امریکا عنوان شده است. زیرا 8 قربانی این حوادث که 6 نفر آنها زن بودند، اغلب آسیایی - امریکایی تبار بودند. این در حالی است که بسیاری از ناظران علت افزایش حملات به آسیایی تباران را اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق امریکا می‌دانند که چینی‌ها را مسئول کرونا در جهان معرفی می‌کرد و آنها را سارقان مشاغل امریکایی‌ها می‌دانست. با این حال هیچ مدرکی که نشان دهد، «رابرت ارون لانگ» حامی «ترامپ» باشد، وجود ندارد.

به گفته سازمان مردم نهاد «به نفرت از آسیایی تبارها پایان دهید» از ماه مارس سال گذشته تا کنون (یک سال گذشته) نزدیک به 3 هزار و 800 آسیایی تبار در خیابان‌های امریکا هدف حملات ناشی از نفرت از این قومیت قرار گرفتند. همچنین به گزارش سایت «رادیو ملی امریکا»، داده‌هایی که مرکز مطالعات افراط‌گرایی در دانشگاه کالیفرنیا جمع‌آوری کرده است، نشان می‌دهد، در سال 2020 در 16 شهر بزرگ امریکا نیز، 122 مورد حمله علیه آسیایی تبارها وجود داشته است که نسبت به سال قبل از آن، 150 درصد افزایش را نشان می‌دهد. افزایش قابل توجه این آمار، هفته پیش باعث شد، «جو بایدن» در نخستین سخنرانی اش از کاخ سفید، برای مردم امریکا حملات شرورانه‌ای که به‌دلیل نفرت از آسیایی تبارها در امریکا انجام می‌شود را محکوم کرد و به مردم امریکا هشدار داد، نباید آسیایی تبارها را مسئول کرونا دانست و آنها را به سمتی سوق داد که با وحشت در خیابان قدم بزنند. او همچنین در رویکردی متفاوت از «دونالد ترامپ» گفت: «در همین لحظه بسیاری از آسیایی تبارها در امریکا در خط مقدم مبارزه با این بیماری در بیمارستان‌های امریکا مشغول به کار هستند. آنها در بیمارستان در خطر مواجهه با این بیماری هستند و در خیابان در خطر مواجهه با نفرت.»

روزنامه واشنگتن پست نیز در تحلیلی در همین ارتباط نوشته است: «خشونت‌ها علیه آسیایی تبارها که شامل پرخاشگری‌های کلامی تا خشونت‌های فیزیکی هستند، از زمان کرونا شدت گرفت. اما زمان آن رسیده است که سران جدید کاخ سفید، راه حلی برای مبارزه با این وضعیت پیدا کنند، بویژه که در اغلب این حملات افراد مسن هدف حمله قرار گرفته‌اند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها