مسعودیان راد در تشریح برخی اقدامات انجام شده در گفتگو با خبرنگاران از اقدامات کمیته ی امداد استان و توانمند سازی مددجویان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۵۸

به گزارش جام جم آنلاین سمنان، مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از افزایش 100 درصدی درآمدهای این نهاد در سالجاری خبر داد.

محسن مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سالجاری شرایط بحرانی کرونا، اقتصاد و نوسانات ارزی فشارهای مضاعفی بر اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر ضعیف وارد آورده است، گفت : با این وجود درآمدهای مردمی کمیته امداد استان در 11 ماهه سالجاری با رشد 87 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1 هزار و 240 میلیارد لایر رسیده است که عمده این کمکها از محل ارتباط با خیران، تامین شده است.

مسعودیان راد در تشریح برخی اقدامات انجام شده دراین اداره کل، تصر یح کرد:از لحاظ سطح توانمند سازی ایتام، استان سمنان با پرداخت مستمری ماهانه 1 میلیون تومان بالاترین سرانه کشور را دارد و از دیگر طرح ها، اختصاص کد بورسی به ایتام و واریزمبالغی از 2 تا 4 میلیون تومان در حساب آنها برای خرید ارز اولیه است که این روش جدید برای ایجاد تغییر در حوزه فقر برای اولین بار از استان سمنان کلید خورده است .

وی با اشاره به طرح منظومه توانمند سازی اقشار مستضف، این طرح را از دیگر برنامه های کمیته امداد به منظور شناسایی اقشار مستضعف نام برد و افزود: با اجرای این طرح که طی آن در مناطق فقی ر نشین، نیاز سنجی از خانواده ها انجام و نیازهای مختلف در سر فصل های جداگانه تعریف می شود تحولی در مدیریت فقر ایجاد خواهد شد که در این خصوص استان سمنان به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان خدماتی را به هموطنان سیستانی ارائه خواهد داد.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان گفت: برای اولین باربالغ بر 3هزار و 500 اشتغال در استان رقم خورده که از این تعداد 1هزار و300 فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده وبرا ی نخستین بار اعتبارات اشتغال ما در پایان سال با جذب صد در صدی به صفر می رسد.

مسعودیان راد با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال از 13 اسفند ماه به مدت یک هفته آغاز می شود، افزود: زنگ نیکوکاری از 13 اسفند در سطح مدارس کل کشور و استان سمنان به صدا در می آید ودانش آموزان به یاری همنوعان خود می شتابند.

وی با اشاره به اینکه امسال بخاطر شرایط کرونا پایگاههای اصلی محدود و شیوه دریافت کمک ها نیز متفاوت شده است، گفت: امسال 100 مرکز نیکوکاری برای جمع آوری کمک ها تشکیل شده است ودریافت کمک ها نیز بیشتر از طریق کدهای دستوری و مراجعه به سایت امداد است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: در سالجاری تاکنون یعنی قبل از آغاز برنامه جشن های نیکوکاری، بالغ بر 14 میلیارد و 200 میلیون تومان جمع آوری شده است و پیش بینی می شود ا ین مبلغ تا پایان جشن نیکوکاری 2 برابر شود.

وی با بیان اینکه میزان زکات جمع آوری شده در استان از 15 میلیارد تومان در سال گذشته به 30 میلیارد تومان در سالجاری رسیده است،گفت: در حال حاضر 26 هزار خانواده از خدمات امدادی به شکل های مختلف بهره مند می شوند که در سالجاری تعداد مددجویان کمیته امداد بخاطرشرایط اقتصادی حاکم بر جامعه افزایش دو برابری داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها