شرکت«کی دارو فناوری سلامت» دارنده گواهی ثبت اختراع در روش عصاره‎گیری از قارچ گانودرما و تولیدکننده داروهای «زینوگان» و «موتا» است

روی خط سلامت با زینوگان و موتا

با پلتفرم «ماپرا» کسب‌وکارتان را با تکیه بر تحلیل داده‌‎ها توانمند کنید

ماپرا، همیار کسب‌وکارهای مستقل

باتوجه به همه‌گیری ویروس کرونا که شرایط همه اصناف و کسب‌وکارها را سخت و پیچیده کرده است و بسیاری از کسب‌وکارها بستر اینترنت را برای ارائه خدمات یا فروش محصولات خود انتخاب کرده‌اند، در اختیار داشتن تمام ابزارهای مورد نیاز برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی در کنار راهکارهای پرداخت الکترونیکی به معضل بزرگی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۰۵۶۸۷

«ماپرا» پرداخت‌ یار رسمی بانک مرکزی و نام پنلی در حوزه پرداخت آنلاین است که این شرکت در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد تا بتوانند جذابیت هنر فروش مستقل را بی‌نیاز از هر سازوکار دیگری تجربه کنند.

ماپرا، همیار کسب‌وکارهای مستقل

هر صاحب کسب‌وکاری می‌تواند بدون دارابودن دانش فنی خاصی، به‌صورت حرفه‌ای و متفاوت از «ماپرا» بهره‌مند شود.

دکتر مریم یارمحمدی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت «مدرن آتی‌پرداز آرکا» یا به اختصار «ماپرا» است.

این شرکت با رویکرد توسعه کسب‌وکارهای مستقل داده‌محور در سال ۹۷ تأسیس شد و از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری به‌عنوان شرکت خلاق و فناور شناخته شد.

در حال حاضر مجموعه «ماپرا» از تیم‌های متخصصی در زمینه‌های تحقیق و توسعه، برنامه‌نویسی و پشتیبانی، گرافیک، بازاریابی دیجیتال و مشاوره بازار تشکیل شده است.

ویژگی‌های «ماپرا»

مدیرعامل شرکت «ماپرا» ضمن اشاره به اهمیت داده‌ها در عصر اقتصاد دیجیتال، خاطرنشان می‌کند: «متأسفانه در کشور ما آن‌طور که باید به جمع‌آوری، دسته‌بندی و تحلیل داده‌ها اهمیت داده نمی‌شود. کسب‌وکارهای کوچک نیازی به ثبت و حفظ داده‌هایشان احساس نمی‌کنند و زمانی که به یک کسب‌وکار بزرگ تبدیل می‌شوند، جای خالی داده‌هایی که از ابتدای کارشان گردآوری نکرده‌اند را حس می‌کنند. ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم به‌شکل کاملا مستقل، داده‌های خودشان را در «ماپرا» که تنها پلتفرم فروش تعاملی در ایران است، ثبت کنند. در گام بعدی، ما تحلیل‌هایی را به آنها ارائه می‌دهیم که می‌توانند با استفاده از آنها ریسک کسب‌وکارشان را کاهش دهند، افزایش فروش و به‌دنبال آن افزایش درآمد داشته باشند و همچنین خدماتشان را بر اساس داده‌های قبلی خودشان بهبود ببخشند. در «ماپرا» هرگز ارتباط کسب‌وکار و مشتری قطع نخواهد شد.»

ماپرا، همیار کسب‌وکارهای مستقل

یارمحمدی می‌افزاید: «ما یک بسته کامل از انواع خدمات آنلاین برای مدیریت کسب‌وکار را در قالب پلتفرم «ماپرا» در اختیار مخاطبان‌مان قرار می‌دهیم تا بتوانند به‌صورت مستقل کسب‌و‌کار خودشان را دایر و اداره کنند. کاربر «ماپرا» می‌تواند تمام کالاها یا خدماتش را در این پلتفرم تعریف کرده و به‌ازای تک‌تک این کالاها یا خدمات، لینک پرداخت وجه آنلاین دریافت کند. علاوه بر این، ما در «ماپرا» یک فروشگاه مجازی را به‌طور اختصاصی برای هریک از کاربرانمان ایجاد می‌کنیم. همچنین برای بی‌نیاز کردن کاربران از دستگاه‌های کارتخوان فیزیکی، امکان ارائه کارتخوان الکترونیکی به آنها را هم داریم. درواقع همان فرآیندی که در دستگاه کارتخوان فیزیکی رخ می‌دهد و پرداخت وجه صورت می‌گیرد، در پلتفرم کارتخوان الکترونیکی هم قابل انجام است.»

۵ خدمت «ماپرا» برای کسب‌وکارها

پرداخت الکترونیکی: «ماپرا» صرفا یک درگاه پرداخت آنلاین نیست، بلکه ما پرداخت‌ها را با فرآیندهای کسب‌وکار ترکیب کرده‌ایم و راهکارهای متنوعی را برای پرداخت الکترونیکی ارائه می‌دهیم.

ماپرا، همیار کسب‌وکارهای مستقل

لینک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی، درگاه پرداخت اختصاصی با نام و نشان تجاری هر کسب‌وکار، کارتخوان الکترونیکی و صورتحساب آنلاین از جمله راه‌کارهای «ماپرا» در حوزه پرداخت الکترونیکی است. این خدمات فقط برای کسب‌وکارهای اینترنتی نیستند و مشاغل حضوری مانند کافه‌رستوران‌ها نیز از مجموعه خدمات «ماپرا»، بی‌نیاز از سیستم‌های جانبی دیگر استفاده می کنند.

رزرو آنلاین: برخی از کسب‌وکارها برمبنای رزرو کالا یا خدمات از سوی مشتریان‌شان فعالیت می‌کنند. برای مثال آرایشگاه‌ها برای تعیین نوبت مخاطبان‌شان می‌توانند از امکان رزرو آنلاین «ماپرا» استفاده کنند. حتی کسب‌وکارهایی که رزرو دائمی ندارند و هر از گاهی ممکن است نیاز به رزرو خدمات از سوی مشتری‌هایشان داشته باشند هم می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

فروشگاه آنلاین و سفارش آنلاین: انجام خرید و فروش کالا یا خدمات در بستر «ماپرا» امکان‌پذیر است. هر کاربری که بخواهد کالا یا خدمتی را بفروشد می‌تواند از فضای فروشگاه آنلاینی که ما به‌صورت کاملا اختصاصی در اختیارش قرار می‌دهیم استفاده کند و دیگر نیازی به صرف هزینه زیاد برای ساخت و راه‌اندازی وبگاه نداشته باشد.

باشگاه مشتریان و شبکه وفاداری: اطلاعات هر مشتری از اولین مراجعه‌اش به کاربر «ماپرا» ثبت شده و در طول یک بازه زمانی مشخص، وضعیت مشتریان بر اساس الگوهای رفتاری آنها دسته‌بندی می‌شود.

ما این داده‌های جمع‌آوری شده را تحلیل می‌کنیم و در قالب داشبوردهای کاربرپسند در اختیار کاربران‌مان قرار می‌دهیم. همچنین امکان اعمال تخفیف‌ها یا ارائه مزایای خاص برای عده مشخصی از مشتریان هم وجود دارد و کاربر «ماپرا» می‌تواند صرفا یک جامعه محدود از مشتریانش را مخاطب برگزاری حراج‌ها، کمپین‌ها یا هر نوع فعالیت فروشگاهی دیگر قرار دهد.

سیستم فروش و گزارش‌های آماری و مالی: کاربر «ماپرا» بی‌نیاز از هرگونه سیستمی است که به‌صورت جداگانه فعالیت‌های او را ثبت کرده و آمار روزانه کسب‌وکارش را گزارش دهد. در «ماپرا» داده‌های کسب‌وکار نگهداری، و به‌طور خودکار دسته‌بندی و تحلیل می‌شوند و در هر لحظه در قالب گزارش‌های ساده و قابل فهم و داشبوردهای اختصاصی در اختیار او قرار می گیرند.

چشم‌انداز «ماپرا»

مدیرعامل شرکت «ماپرا» درباره طرح‌هایی که در دست اقدام هستند یا در آینده اجرایی خواهند شد به جام‌جم می‌گوید: «در حال حاضر هر کسب‌وکاری که عضو پلتفرم «ماپرا» شده است، خودش باید برای جذب مشتری و معرفی کسب‌وکارش تلاش کند، زیرا ما داده‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و هدفمان توانمندسازی کسب‌وکارها با استفاده از داده‌های خودشان است؛ اما به‌عنوان طرحی برای آینده، پیش‌بینی‌هایی برای تشویق مشتریان به خرید از کسب‌وکارهای بهره‌مند از «ماپرا»، صورت گرفته است.»

دکتر یارمحمدی در ادامه به جام‌جم توضیح می‌دهد: «ما طرحی را با عنوان «چهارشنبه های رشد» در دست اجرا داریم که از طریق آن شرایط ویژه‌ای را در قالب تخفیف‌ها و هدایا برای کسب‌وکارها در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم با این طرح بتوانیم زمینه‌ساز رشد و موفقیت کسب‌وکارهای نوپا باشیم. شرایط و اطلاعات کامل در خصوص «چهارشنبه های رشد» را می‌توانید از صفحه اینستاگرام «ماپرا» دنبال کنید.»

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها