اهمیت دکوراسیون داخلی منزل موجب شده است که هر روز طراحان با روش‌ها و راه‌های خلاقانه جدید، محصولات نوینی به بازار مصرف معرفی و عرضه کنند.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۹۶

در این میان نقش دیوار پوش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است و انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد.

شما می‌توانید با توجه به سلیقه و طراحی منزل خود از انواع دیوار پوش برای تغییر و زیباسازی دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

البته برخی از انواع دیوار پوش‌ها قیمت بالایی دارند و چندان به صرفه نیستند. اما یکی از انواع جالب و ارزان قیمت دیوار پوش، کاغذ دیواری است.

کاغذهای دیواری در انواع مختلف با طرح، رنگ و جنس‌های متفاوت در بازار موجود است و با کمک آن می‌توان طرحی جالب و نو به خانه بخشید البته رنگ و کاغذ دیواری دو نوع دیوار پوش هستند که با وجود تفاوت‌های بسیار زیاد، معایب و مزایای متفاوتی که دارند؛ از نظر قیمتی تقریبا در سطح یکسانی قرار دارند. شاید شما هم برای برای انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ دچار تردید شده باشید؛ به همین دلیل در این مقاله مزایا و معایب استفاده از کاغذ دیواری به جای رنگ را بیان می‌کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود بگیرید.

 نصب سریع کاغذ دیواری

 استفاده از دیوار پوش کاغذ دیواری مزایای بسیار زیادی دارد یکی از مزایای قابل توجه آن نصب سریع و راحت است.

برای این کار کافی است که سطح دیوار مورد نظر را کاملا صاف و یکدست کنید. به همین دلیل اگر دیوار فرورفتگی و خراش یا ترک داشته باشد، ابتدا باید با کمک بتونه آن قسمت پوشانده و کاملا صاف شود و بعد کاغذ را بچسبانید.

 اگر پوشش دیوار گچ باشد، نصب کاغذ دیواری روی آن راحت است. اما اگر با کاغذ دیواری پوشیده شده باشد و قصد دارید آن را با یک مدل جدید از کاغذ تعویض کنید؛ این کار نیز بسیار راحت است.

فقط کافی است که کاغذ دیواری قبلی را از روی دیوار بردارید و کاغذ جدید را نصب کنید. برای برداشتن پوشش قبلی بهتر است که به یکباره و به تندی کاغذ را از روی دیوار بر ندارید. زیرا ممکن است قسمتی از گچ دیوار نیز برداشته شود و دیوار دچار فرورفتگی شود.

 برای این کار با کمک مقداری محلول آب داغ و مایع نرم کننده لباس یا محلول آب و سرکه سفید را ترکیب کنید. بعد از آماده شدن، این محلول را با کمک اسپری بر روی دیوار پوشیده از کاغذ دیواری قدیمی اسپری کنید و به آن حدود ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا کاغذ نرم شود.

بعد از آن به راحتی می‌توانید کاغذ دیواری را از روی دیوار بردارید و هیچ صدمه‌ای نیز به دیوار وارد نمی‌شود البته در قسمت هایی که کاغذ کنده نمی‌شود، باید به آرامی از کاردک استفاده کنید. بعد از آن با کمک نصب سریع کاغذ دیواری، جدید طرح دکوراسیون منزل را تغییر دهید.

آینه‌ کاری دکوراسیون داخلی

همیشه در همه زمان‌ها تلاش بشر در این بوده تا بتواند زیبایی را به خود و دوستدارانش هدیه کند. حتی این مسئله را می‌توان در انسان‌های غارنشین هم مشاهده کرد که با رنگ‌آمیزی دیوارهای غار و نقش و نگارهایی بر روی آن اهداف مختلفی ازجمله هرچه زیباتر و دل‌نشین‌تر کردن محله زندگی خود را داشتند.

این روند تا به امروز ادامه داشته و تمام تلاش انسان مدرن نیز در کنار فراهم کردن امکانات و آسایش، اغنای حس زیبایی دوستی اوست.

به همین جهت در تزیین دکوراسیون داخلی منزل نیز از فاکتورهای مختلفی استفاده می‌کنند تا این جذابیت، لوکس بودن و زیبایی را به فضای خانه ببخشد. استفاده از وسایل مختلف تزیینی، کاغذ دیواری‌ ها، پوسترهای جذاب، بزرگ‌تر جلوه دادن و یا کوچک‌تر نشان دادن بخشی از منزل همگی در جهت هرچه بهتر و زیباتر کردن محل زندگی است.

اما دراین‌بین آینه‌ها واقعاً زیبا هستند! آینه‌ کاری می‌تواند فضایی دل‌چسب به منزل و دکوراسیون داخلی مدرن امروزی ببخشد و به‌عنوان دکوراتیوی هماهنگ با دکوراسیون داخلی مدرن در قسمت‌های مختلف خانه انجام شود و به آن قسمت جلوی لوکس و منحصربه‌فرد ببخشد.

از فواید آینه برای مقاصد خود بهره ببریم

آینه کاری دیوار دارای ویژگی‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم در محیط، تغییراتی ایجاد کنیم. این تغییرات می‌توانند پاسخ به نیازهای ما باشند و یا جذابیت و گیرایی محیط را دوچندان کنند.

کاغذ دیواری و آینه کاری با گروه اکسون

در این قسمت به بررسی این فواید و تغییرات ایجاد شده در محیط توسط انواع آینه‌ها می‌پردازیم.

  • افزایش نور محیط: قرار دادن آینه در مقابل پنجره یا لامپ، نور را در فضا منعکس می‌کند. به این ترتیب می‌توانید نور محیط را با استفاده از یک آینه، چند برابر کنید.
  • افزایش اندازه محیط: آینه‌های بزرگ مانند آینه از کف تا سقف، توهم فضای بیشتر را ایجاد می‌کنند. اگر محیط کوچک و محدودی در دست دارید، با استفاده از آینه‌های بزرگ می‌توانید آن را بزرگ‌تر جلوه دهید. این عملکرد برای بلند نشان دادن سقف نیز بسیار کارآمد است. استفاده از آینه سقفی با طرح و تراش خوردگی هنرمندانه، می‌تواند سقف را بلندتر جلوه دهد.
  • تزئین منحصر به فرد: آینه‌های تراش خورده و گاها با رنگ متناسب با پالت محیط و طرح جالب، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های طراحی داخلی هستند. این آینه‌ها به راحتی توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند.
  • افزایش قابلیت کاربردی: یک آینه مقعر را در نظر بگیرید. این آینه یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در هنگام آرایش و اصلاح روزانه است. زیرا انعکاس تصویر بزرگ‌تر از صورت در آینه، دقت ما را در ریزه‌کاری‌ها بیشتر می‌کند. بنابراین آینه‌ها می‌توانند عملکرد ما را بهبود ببخشند.
  • برجسته‌سازی دیزاین: آینه می‌تواند توجه شما را به قسمت‌های مشخصی از محیط جلب کند و به برجسته‌سازی آن در ذهن شما بپردازد. به این ترتیب، آینه می‌تواند نقطه کانونی فضای موجود را ایجاد کند. نقطه کانونی، همان قسمت از محیط است که در بدو ورود نظرها را به خود جلب می‌کند و حس شیک، چشم‌نواز و خوش دیزاین بودن محیط را در همان لحظه اول، به فرد القا می‌کند.
  • فنگ شویی: فنگ شویی چینی شامل استفاده از آینه نیز می‌شود. تصور بر این است که آینه‌ها، انرژی را به فضای مورد نظر دعوت می‌کنند و باعث هماهنگی افراد با محیط آن‌ها می‌شوند. در نتیجه استرس را تسکین می‌دهند و فرد را به سمت احساسات و تجربیات مثبت هدایت می‌کنند. برای این منظور کافی است که یک آینه در ورودی اصلی خانه قرار دهید. با این حال، از این نکته مهم اطمینان حاصل کنید که آینه مستقیماً رو به در نیست. برای رعایت اصول فنگ شویی بهتر است از آینه تخت استفاده کنید.

 

شرکت طراحی سایت

کاغذ دیواری و آینه کاری با گروه اکسون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها