خواص میوه سیب بسیار زیاد است و همواره تاکید زیادی در رابطه با استفاده از آن می شود. هر چند وقت یکبار مطالعه ای جامع در رابطه با آن انجام می شود که بر خواص شگفت انگیز و جادویی آن تاکید می کند.
کد خبر: ۱۳۰۴۳۶۳

به گزارش جام جم آنلاین ، دانشمندان می گویند ترکیبات طبیعی موجود در سیب می تواند خطر ابتلا به آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل را کاهش دهد.

غلظت زیاد ترکیبات موجود در سیب و گیاهان دیگر  که به عنوان عناصر غذایی گیاهی شناخته می شوند  در فرآیندی به نام نوروژنز باعث ایجاد سلول های عصبی می شوند.

نورون ها سلول بسیار تحریک پذیری هستند که اطلاعات را از طریق سیگنال های الکتریکی به قسمت های بدن منتقل می کنند  و توانایی یادگیری و حافظه ما را تقویت می کنند.

در تست های آزمایشگاهی  دو ترکیب  کوئرستین موجود در پوست سیب و اسید دی هیدروکسی بیزوئیک (DHBA) در داخل میوه سیب باعث ایجاد سلول های عصبی در مغز موش ها شدند.

این تحقیق توسط متخصصان مرکز آلمانی برای بیماری های نورودژنراتیو (DZNE) در بن ، آلمان انجام شد.

بیماری های نورودژنراتیو گروهی از بیماری های حاد و یا مزمن هستند که بسته به عامل و یا شرایط بیماری باعث از بین رفتن سلول های نورون و گلیا در نقاط مختلف بدن می شوند.

آنها در مقاله خود كه در گزارش های سلول های بنیادی منتشر شده است ، می گویند: این حقیقت که خوردن روزانه یک عدد سیب به طور کامل شما را از دکتر بی نیاز می کند شاید صحت داشته باشد.

در ادامه این تحقیق آمده است: در این مطالعه ما نشان می دهیم که سیب ها هم در پوست و هم در گوشتشان حاوی ترکیبات مفید نوروژنیک هستند.

این مطالعه نشان داد که سلولهای بنیادی رشد یافته در آزمایشگاه از مغز موش بالغ ، سلولهای عصبی بیشتری تولید می کنند و از مرگ سلولی محافظت می شوند.

آزمایش های بعدی در موش ها نشان داد که در ساختارهای متمایز مغز بزرگسالان که با یادگیری و حافظه مرتبط هستند ، سلول های بنیادی در هنگام تزریق دوزهای بالای کوئرستین یا DHBA به سلول های بنیادی تکثیر می شوند.

اثرات نوروژنز با اثرات مشاهده شده پس از ورزش بدنی ، که محرک شناخته شده ای برای نوروژنز است ، قابل مقایسه بود.

این تحقیق پیشنهاد می کند که ترکیبات طبیعی موجود در میوه ها  ممکن است در صورت هم افزایی، برای تقویت نوروژنز و عملکرد مغز در غلظت های بالا مفید است. محققان همچنین بررسی کردند که آیا مصرف کنسانتره آب سیب کامل بر نوروژنز در موش های آزمایشگاهی تأثیر می گذارد یا خیر.

برای از بین بردن هرگونه اثر احتمالی افزایش کالری دریافتی قند میوه ، گروهی از موش ها بخشی از آب قند را با کالری برابر دریافت کردند و همچنین یک گروه کنترل که آب آشامیدنی معمولی را خوردند.

ادامه این آزمایشات نشان داد که مشخص شد که مکمل آب سیب هیچ تاثیری در نوروژنز یا یادگیری بزرگسالان ندارد.

محققان همچنین اشاره کردند که مصرف آب سیب علائم رفتاری را در بیماران انسانی مبتلا به آلزایمر بهبود می بخشد.

برای تعیین اینکه آیا کورستین سایر عناصر غذایی گیاهی می توانند یادگیری و عملکرد شناختی را در انسان تقویت کنند ، مطالعات آینده مورد نیاز خواهد بود.

فلاونوئیدها ، عناصر مغذی گیاهی فراوانی که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند می توانند مسیرهای سیگنالینگ مولکولی را تحت تأثیر قرار دهند که بر توانایی های شناختی تأثیر می گذارد.

فلاونوئیدها موادی هستند که به طور طبیعی در میوه ها ، سبزیجات ، و شکلات وجود دارند.

 مشخص شده است که مصرف روزانه یک عدد سیب برای سلامتی بسیار مهم است. آزمایش دیگر نشان داد هنگامی که 40 نفر با کلسترول کمی بالا به صورت روزانه به مدت هشت هفته دو عدد سیب بزرگ می خوردند ، میزان کلسترول "بد" آنها را تقریباً چهار درصد کاهش یافت.

همچنین دو سیب در روز می تواند به کاهش خطر سکته یا حمله قلبی کمک کند.

پروفسور جولی لاگروو یکی دیگر از نویسندگان اصلی این مطالعه گفت: به نظر می رسد گفته های قدیمی درباره یک سیب در روز تقریبا درست بود.ما معتقدیم فیبر و پلی فنول موجود در سیب مهم است. سیب میوه ای محبوب در میان همه سنین به شمار می رود که به راحتی قابل خوردن است.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها