مدیر عامل متروی تهران تشریح کرد؛

جزئیات قطار ملی مترو / ورود نسل چهارم قطارها

رئیس جهاد دانشگاهی از امکان تولید داخل قطارهای مترو در تمام شهرهای کشور خبر داد و گفت: امیدوار هستیم که کل یک رام قطار تا پایان اسفند راه اندازی شود.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا طیبی در خصوص آخرین وضعیت قطار ملی به مهر گفت: پروژه طراحی ساخت یک رام قطار ۷ واگنه ملی با حمایت معاون علمی و فناوری به شرکت متروی تهران با مدیریت شرکت مترو در حال انجام است.

وی افزود: در این پروژه ساخت کامل سیستم رانش قطار مترو شامل سیستم کنترل مرکزی یا TCMS سیستم برق فشار قوی، سیستم کنترل دور موتور، CMCN، سیستم تأمین برق مصرفی داخل مترو (ACM )، مقاومت ترمزی، الکتروموتور تراکنش و گیربکس توسط جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد.

طیبی با بیان اینکه سیستم رانش به لحاظ تکنولوژی، پیشرفته‌ترین بخش قطارهای مترو است و به نوعی مغز، اعصاب و ماهیچه‌های قطار مترو به شمار می‌رود که هزینه ساخت آن حدود ۳۰ تا ۳۳ درصد قیمت یک واگن است، گفت: پیشرفت پروژه سیستم رانش حدود ۸۴ درصد به صورت کلی است و بسیاری از قطعات تحویل کارفرما شده است.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی البته به علت مشکلات شرکت مترو در تأمین سهم مالی خودش در پروژه بخش عمده منابع مالی مورد نیاز سیستم رانش تا به حال توسط خود جهاد دانشگاهی به صورت قرض تأمین شده است.

طیبی تاکید کرد: به علت تأخیرات ناشی از کرونا و همچنین تأمین برخی از قطعات از خارج کشور، ان شاءالله قرار است ۳ واگن در ۲۲ بهمن و کل یک رام قطار تا پایان اسفند راه اندازی شود. در این پروژه هدف نهایی ساخت داخل به میزان ۸۵ درصد است و علیرغم مشکل در تأمین منابع مالی، کرونا و تحریم، پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: هماهنگ شده که پس از اتمام قسمت‌های موفقیت‌آمیز این قطار با تأمین منابع لازم، ۱۰۵ واگن در فاز اول و ۳۱۵ واگن دیگر در فازهای بعدی ساخته شود.

به گفته طیبی، با اجرای موفق این پروژه، فناوری طراحی و ساخت واگن‌ های مترو در کشور به دست آمده و با تأمین منابع مالی و انجام برنامه‌ریزی و تقسیم کار مناسب، واگن‌های خطوط متروی کلانشهرهای کشور به صورت کامل در داخل قابل تأمین هستند.

وی در خصوص صرفه‌جویی ارزی برای تولید واگن‌های قطار مترو گفت: با پایان یافتن پروژه و اطلاع از میزان ارزبری کلیه قسمت‌های پروژه می‌توان به صورت دقیق در خصوص صرفه‌جویی ارزی اظهار نظر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها