حتما می‌دانید كه سبزیجات برای سلامت شما ضروری هستند و روزانه باید میزان زیادی از این خوراكی‌های سالم مصرف كنید. در این مطلب با نشانه‌هایی كه می‌گویند مصرف سبزیجات شما كافی نیست، آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۱۳۰۰۶۰۸

افزایش استرس و اضطراب: به نوشته نشریه سلامت آمریكا سبزیجات دارای برگ سبز حاوی فولات هستند. فولات در تولید هورمون دوپامین كه در ایجاد آرامش شما موثر است، نقش دارد.

احساس ضعف و بیماری مستمر: مصرف ناكافی سبزیجات نشاسته‌ای یا سبزیجات دارای برگ سبز به كمبود اسید فولیك و ویتامین B منجر می‌شود. كمبود این مواد مغذی می‌تواند كم‌خونی و خستگی به همراه داشته باشد. اگر دائما احساس ضعف و بیماری می‌كنید، مصرف سبزیجاتی مانند قارچ و كلم بروكلی برای مقابله با بیماری‌ها می‌تواند به شما كمك كند.

نفخ و ناراحتی معده: هرچند ناراحتی معده و نفخ شكم می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، اما مصرف نكردن مواد غذایی مناسب از شایع‌ترین علل بروز این مشكلات است. سبزیجات نقش مهمی در جلوگیری از نفخ و ناراحتی معده دارند. فیبر موجود در سبزیجات با كمك به هضم غذا از بروز نفخ جلوگیری می‌كند.

مشكلات لثه: كمبود ویتامین C می‌تواند منجر به كبودی و خونریزی مكرر لثه‌ها شود. برخی از بهترین سبزیجات حاوی ویتامین C شامل انواع كلم، اسفناج و فلفل است.

افزایش وزن: سبزیجات به دلیل دارا بودن فیبر به شما احساس سیری می‌دهند و باعث می‌شوند غذای كمتری مصرف كنید. مصرف ناكافی سبزیجات با احساس گرسنگی و به دنبال آن خوردن غذاهای ناسالم همراه است. بنابراین كاهش مصرف سبزیجات اغلب منجر به افزایش وزن می‌شود.

مشكلات تمركز و حافظه: لوتئین، یك ماده مغذی است كه اثرات ضدالتهابی دارد و می‌تواند نقش موثری در كاهش التهاب مغز داشته باشد. كمبود این ماده در بدن معمولا با مشكلات یادگیری و حافظه همراه است. لوتئین در انواع سبزیجات مانند سبزیجات برگ‌دار، هویج، كلم بروكلی، ذرت و گوجه‌فرنگی یافت می‌شود.

۶ نشانه كمبود مصرف سبزیجات

منبع: romper.com
مترجم: یاسمین مشرف - سلامت / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها