یه سوپ خاص و خوش طعم برای پیش غذا

طرز تهیه سوپ ذرت

سوپ ذرت یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود
کد خبر: ۱۲۹۸۶۸۹

طرز تهیه سوپ ذرت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از چی شی

مواد لازم برای ۴ نفر
ذرت ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
هویج ۱ عدد بزرگ
سیر ۳ حبه
شیر ۱ لیوان
کره ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
عصاره سبزیجات ۱ عدد
آب ۱٫۵ لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و زیره به مقدار کافی

دستور پخت سوپ ذرت

 
طرز تهیه سوپ ذرت

مرحله اول

برای تهیه سوپ ذرت خوشمزه ابتدا سیر را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه روغن زیتون داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا عطر سیر بلند شود، سپس سیب زمینی و هویج را به صورت ریز خرد می کنیم و اضافه می کنیم.

 
 

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی و هویج را کمی تفت دادیم، ذرت را اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زیره اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد با هم به خوبی ترکیب شوند و ادویه ها به خورد مواد بروند.

 
 

مرحله سوم

در این مرحله عصاره سبزیجات را به همراه آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد سوپ به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزند. پس از اینکه مواد به طور کامل پختند، انها را با گوشتکوب برقی یا غذساز پوره میکنیم

 

مرحله چهارم

حالا سوپ پوره شده را مجددا به قابلمه بر می گردانیم و شیر هم دمای محیط را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند، سپس کره را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ 

 
 

مرحله پنجم

حالا باید صبر کنیم تا سوپ کمی غلیظ شود. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که سوپ زمانی که روی حرارت است روان تر است و وقتی در ظرف کشیده می شود غلظت آن بیشتر و در نتیجه سفت تر می شود.

 
 

مرحله ششم

پس از اینکه سوپ آماده شد، آنرا داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس به همراه جعفری و نان تست تزیین کرده و سرو می کنیم. نکته مهم در مورد این سوپ این است که اگر از کنسرو ذرت استفاده کنید، سوپ شما طعمی شیرین خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها