اخبار کرونا در چند خط؛

یک واکسن دیگر از چینی ها / رکورد مرگ در آلمان جابجا شد

آخرین اخبار مربوط به کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۲۹۸۵۰۴

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

 

*برخی از محققان انگلیسی و ویروس شناسان این کشور می گویند لیگ برتر انگلیس هر چه سریع تر باید تعلیق شود چرا که برگزاری این لیگ کمک زیادی به انتشار ویروس کرونا در این کشور می کند. بریتانیا هم اکنون با معضل جهش ویروسی مواجه است که قدرت سرایت آن 70 برابر بیشتر است.

*نخست وزیر اندونزی اعلام کرد که این کشور با شرکت های داروسازی آسترازینکا و نواوکس برای خرید واکسن کرونا قرارداد امضا کرده است. این دو شرکت 100 میلیون دوز از واکسن مورد نیاز برای این کشور آسیایی را تامین خواهند کرد.

*رکورد مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در آلمان جابجا شد و عدد دهشتناکی ثبت شد. بر اساس آخرین گزارش ها در 24 ساعت اخیر تعداد هزار و 129 نفر در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

*شمار مبتلایان در امارات متحده عربی هر روز نسبت به روز قبل بالاتر می رود. روز گذشته در این کشور هزار و 506 تن دیگر در این کشور عربی مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شدند.

*واکسن کرونای دیگری از چینی ها به بازار می آید. این واکسن از سوی شرکت سینوفارم ساخته شده و ایمنی آن تا 79.34 درصد تخمین زده شده است.

*3 هزار و 725 تن در یک شبانه روز در ایالت متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا بار دیگر رکورد مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور شکسته شود.

*پاناما با چهار شرکت داروسازی در جهان برای خرید 5 میلیون و 500 هزار دوز از واکسن کرونا به توافق رسیده است.

*محدودیت های پروازی از هند به بریتانیا و بالعکس تا هفتم ژانویه 2021 تمدید شد.

*نخست وزیر استرالیا هشدار داد تجمع و تفریح مردم این کشور در سواحل مختلف باعث تشدید اوضاع کرونایی در سرزمین کانگوروها خواهد شد.

*شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، به ۲ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۴۵ نفر رسید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها