خانواده شاداب و پرانرژی

خصوصیات شاد و پر انرژی و موفقیت

دلایل علمی عصبانیت و داد زدن

دلیل خشم و داد زدن

برای برخی از افراد داد زدن تخلیه کردن انرژی های درونیشان است داد زدن می تواند در هر موقعیتی دیدگاه خاص خود را داشته باشد که ما در این مطلب به آن پرداخته ایم
کد خبر: ۱۲۹۸۳۲۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ابتکار ، خیلی از افراد در هنگام خشم و عصبانیت داد می زنند و نمی دانند که چگونه خشمشان را کنترل کنند و در واقع با داد زدن خود را تخلیه می کنند در برخی از افراد داد زدن ری اکشن طبیعی بدنشان قلمداد می شود و برای تخلیه خود از داد زدن استفاده می کنند ما در این مطلب  قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد دلایل داد زدن را بدانید برایتان به اشتراک بگذاریم

داد زدن

استادی از شاگردانش پرسید: چرا ما وقتی عصبانی هستیم داد می زنیم؟ چرا مردم هنگامی که خشمگین هستند صدایشان را بلند می کنند و سر هم داد می کشند؟ شاگردان فکری کردند و یکی از آن ها گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسردی شان را از دست می دهند.

استاد پرسید: اینکه آرامش مان را از دست می دهیم درست است اما چرا با وجودی که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد می زنیم؟ آیا نمی توان با صدای ملایم صحبت کرد؟ چرا هنگامی که خشمگین هستیم داد می زنیم؟ وقتی از هم دور می شویم و یکدیگر را درک نمی کنیم برای جبران این دوری بر سر هم فریاد می زنیم تا بلکه منظور یکدیگر را بفهمیم.

شاگردان هر کدام جواب هایی دادند اما پاسخ های هیچکدام استاد را راضی نکرد. سرانجام او چنین توضیح داد: هنگامی که ۲ نفر از دست یکدیگر عصبانی هستند، قلب هایشان از یکدیگر فاصله می گیرد. آن ها برای این که فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند. هر چه میزان عصبانیت و خشم بیشتر باشد، این فاصله بیشتر است و آن ها باید صدایشان را بلندتر کنند. سپس استاد پرسید: هنگامی که دو نفر عاشق همدیگر باشند چه اتفاقی می افتد؟ آن ها سر هم داد نمی زنند بلکه خیلی به آرامی با هم صحبت می کنند.

دلیل خشم و داد زدن

دلایل داد زدن

چرا؟ چون قلب هایشان خیلی به هم نزدیک است. فاصله قلب هاشان بسیار کم است. استاد ادامه داد: هنگامی که عشقشان به یکدیگر بیشتر شد، چه اتفاقی می افتد؟ آن ها حتی حرف معمولی هم با هم نمی زنند و فقط در گوش هم نجوا می کنند و عشقشان باز هم به یکدیگر بیشتر می شود. سرانجام، حتی از نجوا کردن هم بی نیاز می شوند و فقط به یکدیگر نگاه می کنند. این هنگامی است که دیگر هیچ فاصله ای بین قلب های آن ها باقی نمانده باشد.

بیشتر بدانید از چرا برخی از مردان داد می زنند

برای داد زدنش پاداش تعیین نکنید

اگر نمی‌خواهید در زندگی مشترک همیشه قربانی ظلم و بدرفتاری‌های همسرتان باشید، به مردان زندگی‌تان به‌دلیل بدرفتاری که با شما می‌کنند، جایزه ندهید. اگر بعد از یک بحث زن و شوهری، همسرتان سر شما داد زده، بد دهنی و اتاق را ترک کرده، با چشم‌های خیس سراغش نروید و سرتان را برای دریافت نوازش روی زانویش نگذارید.

شما نباید در چنین شرایطی به محض دریافت محبت همسرتان بگویید «عزیزم، خیلی خوشحالم که دیگه عصبانی نیستی! اصلا دوست ندارم ناراحتیت رو ببینم و چنین اتفاقی توی رابطه ما تکرار بشه!»

شاید با نشان دادن این واکنش‌ها تصور کنید زنی بخشنده و مهربان هستید که احساسات همسرش را خوب درک می‌کند، اما واقعیت این است که شما با این رفتار به همسری که بدرفتاری کرده جایزه داده‌اید و بار دیگر خودتان را قربانی کرده‌اید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌هایی که ما زن‌ها می‌کنیم این است که به بهانه نشانه دادن مهربانی، بخشش یا حفظ رابطه‌مان، به مردی که بدرفتاری کرده جایزه می‌دهیم و زمینه را برای تکرار رفتارش فراهم می‌کنیم.

این کار را چگونه می‌کنیم؟

واقعیت این است که مردها بیش از آنکه پیش از ازدواج برای رفتار با همسرشان برنامه‌ریزی کنند، در جریان زندگی مشترک و باتوجه به واکنش‌های او تصمیم می‌گیرند چه رفتاری را در مقابل شریک زندگی خود نشان دهند. وقتی ما مردی را که به‌تازگی با ما بدرفتاری کرده و کلمات ناشایستی را درموردمان به کار برده، در آغوش می‌گیریم، هنگامی که سرمان فریاد می‌زند چیزی نمی‌گوییم و به‌خاطر اینکه عصبانی شده، از او عذرخواهی می‌کنیم، به او یاد می‌دهیم که هرچه بدرفتارتر باشد محبت بیشتری از طرف ما زن‌ها می‌بیند.

دلایل داد زدن

وقتی ما شب با همان کسی رابطه زناشویی برقرار می‌کنیم که چند ساعت قبل بدترین واژه‌ها را درموردمان به کار برده و بدون آنکه عذرخواهی کرده باشد، تنهای‌مان گذاشته، به او می‌گوییم که آنقدر محتاج عشقش هستیم که بدترین لحظه‌ها هم نمی‌تواند ما را به فکر قطع محبت‌مان بیندازد.

وقتی ما پیراهن مردی را اتو می‌کنیم که احساسات‌مان را جریحه‌دار کرده تا به او بگوییم چقدر دوستش داریم، این پیغام را منتقل می‌کنیم که من تو را فارغ از اینکه خوب باشی یا سنگدل دوست دارم و چون می‌ترسم محبتت را از دست دهم، هرچه با من رفتار بدتری بکنی، به تو بیشتر خوبی می‌کنم.

در این‌گونه مواقع ما این پیام را برای شریک زندگی‌مان می‌فرستیم که تو هر طور که بخواهی می‌توانی با من رفتار کنی، اما من همچنان دوستت خواهم داشت. درواقع هرچه بدتر با من رفتار کنی، بیشتر می‌ترسم و درنتیجه بیشتر با تو مهربان خواهم بود.

نه رومی روم، نه زنگی زنگ

توصیه‌ام به شما این نیست که هرگاه نامزد یا همسرتان با شما بدرفتاری کرد، روزنامه‌ای به دست بگیرید و به صورتش بکوبید. آنچه اینجا می‌خواهم بگویم این است که اگر به مردتان به‌خاطر بدرفتاری که با شما کرده پاداش بدهید، درواقع به او آموزش می‌دهید که می‌تواند به این رفتارهایش ادامه دهد و هیچ ترسی هم درمورد ازدست دادن محبت شما نداشته باشد.

من در این مطلب، تنها به شما می‌گویم که برای به تعادل رسیدن زندگی مشترک‌تان، همیشه نیاز به یک فرد سلطه‌گر و یک فرد سلطه‌پذیر نیست و اگر شما قصد ندارید با اقتدار و سرسختانه با همسرتان رفتار کنید، معنایش این نیست که باید یک عمر با ظلم و بدرفتاری‌های او بسوزید و بسازید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها