یک اندیشکده در یکی از مقاله های خود مدعی شد: چین با سبقت از ایالات متحده آمریکابه بزرگ ترین اقتصاد جهان تا سال 2028 تبدیل خواهد شد. این پنج سال زودتر از زمانی که قبلا تخمین زده شده بود.
کد خبر: ۱۲۹۷۶۶۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، هر دو کشور چین و آمریکا بازیابی متضادی در رابطه با اقتصاد آسیب دیده خود بابت پاندمی کرونا پشت سر می گذارند.

گزارش مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت در گزارش سالانه ای که روز شنبه منتشر حاکی از این است که موضوع اصلی اقتصاد جهانی جنگ اقتصادی و قدرت نرم بین ایالات متحده و چین بوده است.

این گزارش اضافه کرد که همه گیری ویروس کووید 19 و نتیجه اقتصادی متضاد به نفع چین بوده است.

اگرچه اعتقاد بر این است که شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین نشات گرفته است ، اما مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت در گزارشی به این اشاره کرد که "مدیریت ماهر و همه جنبه" در چین در نهایت منجر به پیشتازی این کشور در اقتصاد جهان خواهد شد.

به نظر می رسد چین برای سال های 2021 تا 2025 با رشد اقتصادی 5.7 درصد و برای سال های 2026 تا 2030 با رشد اقتصادی 4.5 درصد روبرو خواهد شد.

همچنین پیش بینی می شود نرخ رشد سالانه بین سال های 2030 تا 2035 به میزان 3.9 درصد افزایش یابد.

این در حالی است که در ایالت متحده آمریکا به دلیل پیش آمدن یک پسرفت اقتصادی که در نتیجه پاندمی کرونا است، رشد اقتصادی بین سال های 2022 تا 2024 حدود 1.9 درصد خواهد بود و پس از آن این پیشرفت اقتصادی 1.6 درصد خواهد بود.

 

مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت نشان داد كه چگونه سهم چین از اقتصاد جهانی از 3.6 درصد در سال 2000 به 17.8 درصد در سال 2020 رسیده است.

در حالی که پیش بینی می شود کشور چین در سال 2020 رشد تولید ناخالص داخلی مثبت 2 درصدی داشته باشد ، سایر اقتصادهای بزرگ رشد منفی برای سال دارند.

در این گزارش همچنین گفته شد ژاپن تا اوایل دهه 2030 که هندوستان از آن عبور می کند ، سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر دلار خواهد بود و آلمان را از چهارم به رتبه پنجم می رساند.

انگلستان که اکنون پنجمین اقتصاد بزرگ با اندازه گیری مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت است ، از سال 2024 به مکان ششم برمی گردد.

با این حال ، علی رغم ضربه اقتصادی در سال 2021 و خروج از بازار اتحادیه اروپا، تولید ناخالص داخلی انگلیس به دلار 23 درصد بالاتر از فرانسه تا سال 2035 پیش بینی می شود.

اروپا 19 درصد تولید در 10 اقتصاد برتر جهانی در سال 2020 را به خود اختصاص داده است ، اما طبق پیش بینی مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت تا سال 2035 به 12 درصد خواهد رسید.

همچنین گفته شد که تأثیر همه گیری کرونا بر اقتصاد جهانی احتمالاً با تورم بالاتر و نه رشد کندتر نشان داده خواهد شد.

در این گزارش آمده است: شاهد چرخه اقتصادی با افزایش نرخ بهره در اواسط دهه 2020 هستیم  و این چالشی برای دولت هایی است كه برای تأمین بودجه خود در دوران کرونایی به طور گسترده وام گرفته اند. اقتصاد به سمت یک جهان سبزتر و مبتنی بر فناوری با انتقال به دهه 2030 حرکت می کنند.

ارقام اقتصادی قبلی از چین که در اکتبر منتشر شد نشان داد که چگونه ظرفیت کارخانه های این کشور در همه گیری کرونا افزایش یافته و تولید چند برابر شده است.  

همچنین صادرات کالاهای چینی در سپتامبر نسبت به سال قبل 9.9 درصد افزایش داشته است. واردات چین امسال با سریعترین سرعت رشد کرد و پس از سقوط 2.1 درصدی در ماه آگوست ، به 13.2 درصد رسید.

چین در ابتدای پاندمی کرونا در صدر کشورهای آلوده قرار داشت اما در ادامه با کنترل این شرایط به وضعیت خوبی رسید.

در یک مقاله در ژورنال پزشکی لانست به این اشاره شد که قرنطینه سراسری و استاندارد در این کشور و ردیابی بیماران مبتلا تا حدودی در موفقیت این کشور دخیل است.

 

دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها