واکسن کرونا هر روز به کشور جدیدی راه پیدا می کند و قرار است واکسیسناسیون همگانی در آن کشور هم انجام شود.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سی ان ان ، در شرایطی که این واکسن که عمدتا از سوی شرکت فایزر است به موضوع اصلی تمامی رسانه ها تبدیل شده باورهایی غلط نیز درباره آن وجود دارد.

این باورهای غلط چیست؟

 

1-برای ساخت واکسن کرونا بیش از اندازه عجله شد و این واکسن در بدن ایمنی قوی ایجاد نمی کند

درست است که واکسن های تولید شده علیه ویروس کرونا در مدت زمان کوتاهی ساخته شده اند. اما این به این دلیل نیست که در ساخت آنها عجله ای وجود داشته است. واکسن ها ایمن هستند و تمامی آزمایشات بالینی را پشت سر گذاشته اند و ایجاد ایمنی در بدن به وسیله تزریق آنها ثابت شده است.

 

2-افراد آلرژیک نباید واکسن بزنند

این فرضیه نیز تا حدودی غلط است چرا که همه آلرژی ها را دربرنمی گیرد. درست است که افرادی به مواد خاص موجود در این واکسن ها حساسیت دارند و نباید این واکسن ها را دریافت کنند. اما این یک لیست کوتاه است و ممکن است شامل موادی مانند پلی اتیلن گلیکول باشد. بنابراین افرادی که به این مواد حساسیت ندارند می توانند واکسن را بزنند. اما به هر حال برخی از پزشکان گفته اند که آنافیلاکسی و سایر واکنش های آلرژیک خطرناک است و فرد نباید واکسن بزند.

 

3- واکسن به طور دائمی DNA شما را تغییر می دهد

این شایعه ممکن است از آنجا آغاز شده باشد که واکسن های فایزر و مدرنا هر دو از مواد ژنتیکی استفاده می کنند. اما آنها DNA را تغییر نمی دهند. آنها از RNA استفاده می کنند که در بدن آویزان نیست.

دکتر تام فریدن از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا ، این تشبیه را ارائه داد: واکسن mRNA در واقع حاوی خود ویروس نیست. فکر کنید که این یک ایمیل است که به سیستم ایمنی بدن شما ارسال می شود و شکل ویروس را نشان می دهد، دستورالعمل برای از بین بردن آن را ارائه می دهد و سپس مانند پیام اسنپ چت از بین می رود.

 

4-واکسن از خود کرونا خطرناک تر است

یک فرضیه غلط دیگر. دکتر مگان رنی ، دکتر اورژانس دانشگاه براون ، این مورد را ادامه داد. وی خاطرنشان کرد که حداقل یک درصد از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند به دلیل آن از بین می روند. رانی در توییتر گفت: 10 الی 20 درصد دیگر در بیمارستان بستری می شوند. 30 درصد یا بیشتر علائم طولانی مدت دارند. واکسن بسیار ایمن تر است و فقط عوارض جانبی موقتی جزئی دارد. در آزمایش واکسن های تولید شده هیچ عارضه جانبی نگران کننده ای مشاهده نشده است.

 

5- ویروس کرونا یک افسانه است

اگر این ادعا درست باشد ده ها هزار پزشک و پرستار در سراسر جهان باید در این دروغ نقش داشته باشند. هر دولت منفرد ، سازمان ملل ، سازمان بهداشت جهانی ، سازمان پیشگیری از بیماری های واگیردار و سازمان های بی شماری دیگر باید در این افسانه نقش داشته باشند. سازمان های کوچک و بزرگ رسانه ای نیز باید درگیر این توطئه باشند و کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان نیز در هنگام ارسال تصاویر از رنج خود و عزیزانی که از این ویروس رنج برده و توسط آن کشته شده اند نیز حتما دروغگو هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها