رئیس جمهور آمریکا به خاطر سکوتش در برابر حملات گسترده سایبری به نهاد‌ها و سازمان‌های مهم دولتی این کشور به شدت هدف انتقادها قرار گرفت.
رئیس جمهور آمریکا به خاطر سکوتش در برابر حملات گسترده سایبری به نهاد‌ها و سازمان‌های مهم دولتی این کشور به شدت هدف انتقادها قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۹۵۶۸۶
 

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری فوربز گزارش داد مقامات ارشد دموکرات و جمهوری خواه کنگره از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاطر سکوتش در برابر حملات گسترده سایبری به نهاد‌ها و سازمان‌های مهم دولتی به شدت انتقاد کردند و اخراج مقامات مهم امنیت سایبری به ویژه کریس کربز، رئیس آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها را از جمله دلایل اصلی حمله به حوزه امنیت سایبری و زیرساختی این کشور خواندند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا، در روز‌های اخیر به دلیل تداوم سکوت خود در مورد حملات گسترده امنیت سایبری با انتقاد تند اعضای هر دو حزب کنگره روبرو شده است. این سکوت در حالی ادامه دارد که حتی مقامات خود رئیس جمهور می‌گویند آمریکا در برابر حملات سایبری بیشتر بسیار آسیب پذیر است.

بنا به گزارش‌های متعدد، هکر‌ها که به ادعای مقامات آمریکایی با روسیه مرتبط هستند، توانستند به وزارت امنیت داخلی، پنتاگون، وزارت خزانه داری، مؤسسات بهداشت ملی و سایر نهاد‌های دولت آمریکا نفوذ کنند. هکر‌ها بواسطه ضعف در نرم افزار «SolarWinds Orion»، متعلق به یک شرکت فناوری اطلاعات که به سازمان‌های متعدد دولتی آمریکا خدمات می‌دهد، توانستند به نهاد‌های مختلف دولت آمریکا حمله کنند.

دموکرات‌ها از اقدامات رئیس جمهور و از سکوت او در برابر این حملات سایبری انتقاد کرده اند. فرانک پالون، از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان کنگره خاطرنشان کرد که درست یک ماه قبل از وقوع این حملات گسترده سایبری، رئیس جمهور افرادی مانند کریس کربز، رئیس آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها را به خاطر رد کردن نظریه‌های توطئه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، اخراج کرد.

«تد دوتچ» دیگر عضو دموکرات مجلس نمایندگان کنگره، سکوت ترامپ را «غیرقابل قبول» خواند و افزود: «۴ سال است که کنگره از او می‌خواهد تهدید‌های روسیه را جدی بگیرد».

در عین حال بیل پاسکرل، نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان ادعا کرد سکوت ترامپ به این دلیل است که ترامپ سعی کرده به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نزدیک و دوست شود.

سناتور میت رامنی که یکی از جمهوریخواهان مخالف دونالد ترامپ است این نقض سایبری را با بمب افکن‌های روسی ... که به طور مکرر بر فراز کل کشور پرواز می‌کنند مقایسه کرد و سکوت و انفعال غیر قابل توجیه کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داد.

دنور ریگلمن، از دیگر نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان نیز از سکوت ترامپ انتقاد کرد و مدعی شد که در دولت «خلأ مدیریتی» وجود دارد. وی به فوربز گفت: تعلل ترامپ برای ورود به این مسئله به این دلیل است که اگر این کار را انجام دهد ممکن است اخراج مقامات اطلاعاتی، دفاعی و امنیت سایبری در هفته‌های اخیر برجسته شود.

آدام کینزینگر، نماینده جمهوریخواه ایلینوی و ویل هِرد نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس از ترامپ به خاطر تهدید به وتوی لایحه دفاعی که شامل حمایت‌های سایبری و تعریف جایگاهی به عنوان «رئیس اداره امنیت ملی سایبری» می‌شود انتقاد کردند.

آژانس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها تشخیص داده است که این تهدید، خطری جدی برای دولت فدرال و دولت‌های ایالتی، محلی، قبیله‌ای و ... و همچنین نهاد‌های مهم زیرساختی و سایر سازمان‌های بخش خصوصی است.»

طبق برنامه کاخ سفید، ترامپ قرار است روز جمعه با کریس میلر، سرپرست وزارت دفاع دیدار کند، هرچند مشخص نیست که آیا آن‌ها درباره این حمله بحث خواهند کرد یا اینکه اصلاً ترامپ در مورد این مسئله گزارشی دریافت نکرده است.

جو بایدن به طور ضمنی گفته است که این حمله هکری، و به طور کلی، امنیت سایبری، در دولتش اولویت بالاتری نسبت به دوران ترامپ خواهد داشت. وی روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «من به تیم خود دستور داده ام هرچه بیشتر در مورد این نقض سایبری اطلاعات کسب کنند.» وی قول داد امنیت سایبری را اولویت اصلی وضروری در نظر بگیرد. بایدن گفت: دشمنان ما باید این را بدانند که من در کسوت رئیس جمهور، در برابر حملات سایبری به ملت، بیکار نخواهم ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها