ناو تهاجم آبی خاکی USS Bonhomme Richard از کلاس Wasp نیروی دریایی آمریکا که تیر ماه امسال دچار آتش سوزی شده بود در نهایت اوراق خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۱۳۴۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که بعد از مطالعات گسترده و بررسی پیشنهادهای مختلف تصمیم گرفته است تا ناو تهاجم آبی خاکی USS Bonhomme Richard را که در تیر ماه سال جاری در بندر سن دیگو ایالت کالیفرنیا دچار آتش سوزی شدید شده بود را اوراق کند. این شناور تهاجم آبی خاکی که با کد LHD-۶ شناخته شده و از کلاس Wasp بود چیزی در حدود ۱.۵ میلیارد دلار قیمت داشت. بر اساس آتش سوزی که مبارزه با آن بین ۴ تا ۵ روز طول کشید بخش عمده ای از بخش های پایینی، عرشه پروازی و پل فرماندهی ناو به طور کل نابود شد.
 
ناو جنگی آمریکا اوراق می‌شود+ عکس و جزییات

براساس برآوردهای انجام شده سه طرح پیش روی نیروی دریایی آمریکا قرار داشته است که یکی بازسازی این شناور به وضعیت اولیه بوده است که بهایی در حدود ۲.۵ الی ۳ میلیارد دلار و زمانی بین ۶ تا ۷ سال نیاز داشته است. گزینه بعدی تغییر نقش شناور و بازسازی آن بوده است که این گزینه نیز بهایی در حدود یک میلیارد دلار و زمانی در حدود ۵ الی ۷ سال نیاز داشته است. گزینه آخر اوراق کردن کشتی با بهایی در حدود ۳۰ میلیون دلار بوده است که نهایتا ۹ ماه تا یک سال زمان می برد که در نهایت همین گزینه اوراق کردن انتخاب شد. زمان آغاز عملیات اوراق کردن این شناور هنوز مشخص نیست چرا که هنوز تحقیقات در خصوص علل آتش سوزی و ادامه آن نیز ادامه دارد.
ناو جنگی آمریکا اوراق می‌شود+ عکس و جزییات
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها