مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع ۶۵۰ تن مرغ گرم در روز شنبه (۸ آذر) خبرداد و گفت: قرار است از روز شنبه مرغ گرم علاوه بر میادین میوه و تره بار در فروشگاه های زنجیره ای نیز توزیع شود.
کد خبر: ۱۲۹۰۱۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، رضا سالمی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری توزیع مرغ گرم و منجمد را آغاز کردیم، گفت: روز شنبه ۵۰ تن، یکشنبه ۱۶۰ تن، دوشنبه ۲۶۰ تن، سه شنبه ۲۹۰ تن، چهارشنبه ۳۵۰ تن و پنجشنبه نیز ۵۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزارو۵۰۰تومان و در کنار آن روزی ۳۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵هزار تومان برای مصرف کننده در میادین توزیع کردیم و این توزیع تا زمانی که قیمت مرغ به نرخ مصوب برسد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: توزیع مرغ گرم فعلا در استان تهران انجام می شود ولی مرغ منجمد در همه استان ها در حال توزیع است.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران اضافه کرد: تا به امروز مرغ گرم فقط در میادین میوه و تره بار توزیع می شد اما از شنبه (۸ آذر) علاوه بر میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای نیز وارد چرخه توزیع مرغ می شوند و در فاز بعدی نیز فروشگاه های منتخب اضافه خواهند شد.

سالمی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر کاهش جوجه ریزی و احتمال کاهش عرضه مرغ به بازار و افزایش قیمت آن، شرکت پشتیبانی امور دام زودتر اقدام به توزیع مرغ گرم در بازار نکرد؟ گفت: این شرکت براساس وظیفه ای که دارد بایستی مرغ ذخیره و در مواقع لازم اقدام به توزیع مرغ در بازار کند که این اقدام صورت گرفت.

به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای هفته به دلیل کاهش عرضه مرغ، توزیع را آغاز کرد و با وجود اینکه مصرف مرغ میادین روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن بود، توزیع ١٠ برابری را آغاز کردیم.

سالمی با اشاره به اینکه بایستی به ریشه این گران ها توجه کرد، گفت: بهمن ماه سال گذشته در تامین ارز نهاده های دامی وقفه ای ایجاد شد و تا اردیبهشت امسال به دلیل کاهش تخصیص ارز نهاده های دامی، واردات کمتری صورت گرفت. در حقیقت بانک مرکزی به دلیل محدودیت های منابع ارزی و تحریم ها ارز کمتری تخصیص داد و بعد از آن نیز دیگر جوجه ریزی برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی نداشت، زیرا مطمئن نبودند که نهاده به موقع در اختیارشان قرار بگیرد و به همین دلیل جوجه ریزی کاهش یافت. با کاهش جوجه ریزی جوجه یکروزه روی دست تولیدکننده باقی ماند و آنها مجبور شدند جوجه های ۲۷۰۰ تومانی خود را با قیمت های بسیار کمتر بفروشند و بنابراین از شهریور ماه بخشی از تخم مرغ های نطفه دار را داخل دستگاه هچر و ستر نبردند تا جوجه ای تولید نشود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وزارت جهادکشاورزی به این موضوع ورود کرد و گشایش ارزی نهاده نیز حاصل شد و نهاده دامی به میزان کافی وارد کشور شده است. بانک مرکزی نیز ارزهای خوبی برای واردات تخصیص داد و این نهاده ها در حال ترخیص از گمرک هستند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با بیان اینکه ۵۰۰ هزار تن سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده که قرار است در چندین مرحله در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، گفت: در فاز اول ۱۵۰ هزارتن سویا در سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی قرار داده شده است تا تولیدکنندگان براساس تولیدات خود خریدهایشان را انجام دهند و مابقی نیز در مراحل بعد در بازارگاه عرضه می شود.

سالمی در پایان با تاکید براینکه مرغ گرم به اندازه کافی وجود دارد و مردم هیجانی خرید نکنند، گفت: مصرف کنندگان خریدشان را در این دو هفته مدیریت کنند و به اندازه نیاز مرغ خریداری کنند. شنبه ( ۸ آذر) نیز ۶۵۰تن مرغ گرم توزیع می شود که ۳۵۰ تن در میادین میوه و تره بار و ۳۰۰ تن در فروشگاه های زنجیره ای خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها