رنگ می تواند شگفت انگیز و پیچیده باشد ، اما دقیقاً چگونه کار می کند؟ در ساده ترین طول موج های مختلف ، یک جسم را بازتاب می دهند و به چشمان ما برمی گردند ، جایی که به شبکیه چشم برخورد می کنند. با این حال ، این بازتاب ساده طول موج تأثیری در افراد دارد که بسیار ساده است.
رنگ می تواند شگفت انگیز و پیچیده باشد ، اما دقیقاً چگونه کار می کند؟ در ساده ترین طول موج های مختلف ، یک جسم را بازتاب می دهند و به چشمان ما برمی گردند ، جایی که به شبکیه چشم برخورد می کنند. با این حال ، این بازتاب ساده طول موج تأثیری در افراد دارد که بسیار ساده است.
کد خبر: ۱۲۸۹۸۷۶

به گزارش جام جم آنلاین ،رنگ می تواند خلق و خوی را تغییر دهد ، صحنه ای را تنظیم کند یا شما را به سمت شخصی جذب کند . ما از رنگ برای ایجاد خانه ای که در آن احساس امنیت و راحتی می کنیم استفاده می کنیم. ما قبل از اینکه خود را به دنیا معرفی کنیم ، خودمان را به رنگ لباس می پوشانیم و از رنگ در رنگدانه ها یا رنگ ها برای بیان پیچیده ترین احساسات خود استفاده می کنیم. تأثیر رنگ بر همه ما قدرتمند و بی نهایت جذاب است و حقایق جالب بسیاری در مورد رنگ وجود دارد که ما را متعجب می کند.

 

در اینجا 10 واقعیت جالب در مورد رنگی آورده شده است که ممکن است شما ندانید!

  1. زنان و مردان رنگ قرمز را متفاوت می بینند.

محققان دانشگاه آریزونا کشف کردند که توانایی دیدن رنگ قرمز از ژنی است که به کروموزوم X متصل است. از آنجا که زنان دارای دو کروموزوم X هستند ، دو نسخه از این ژن ها به زنان کمک می کند طیف نارنجی قرمز را بهتر درک کنند.

  1. رنگ صورتی اعصاب را آرام می کند و اغلب برای کنترل خشم استفاده می شود.

رنگ صورتی برای سرکوب خشم و اضطراب شناخته شده است و به طور کلی اثر آرام بخشی دارد. این ماده اغلب در موسسات بهداشت روان و حتی زندانها برای کمک به ایجاد احساس آرامش استفاده می شود. برای جزئیات بیشتر رنگ صورتی ، کتاب Drunk Tank Pink نوشته آدام آلتر را ببینید!

  1. در سراسر جهان آبی رایج ترین رنگ مورد علاقه است.

مطالعات انجام شده توسط شرکت های مختلف بازاریابی جهانی نشان می دهد که آبی رایج ترین رنگ مورد علاقه در سراسر جهان است و پس از آن بنفش است.

  1. بعضی از افراد از هراس رنگی برخوردارند.

کروموفوبیا یا کروماتوفوبیا ، ترس مداوم و غیر منطقی از رنگ است که می تواند تأثیر منفی بر فعالیت های روزمره فرد داشته باشد. این ترس اغلب از یک واقعه آسیب زا ناشی از یک رنگ خاص ناشی می شود.

شگفتی های دنیای رنگ ها

  1.  زرد و قرمز با هم باعث گرسنگی شما می شوند.

زنجیره های فست فود این موضوع را سالها پیش فهمیده اند و بارها و بارها از این ترکیب رنگ در مارک تجاری ، تبلیغات و دکوراسیون رستوران استفاده می کنند.

  1.  چرخ رنگ توسط آیزاک نیوتون اختراع شد.

در حدود سال 1665 ایزاک نیوتن با استفاده از منشور نور سفید را به رنگین کمان تبدیل کرد و هفت رنگ را شناسایی کرد. او احساس کرد که آخرین رنگ ، نیلی ، عود اولین رنگ قرمز است و تصمیم گرفت رنگ ها را به صورت دایره ای مرتب کند.

  1. قرمز اولین رنگی است که کودک می بیند.

رنگ قرمز بیشترین طول موج را در بین رنگها دارد و دانشمندان حدس می زنند که این امر پردازش در ایجاد گیرنده ها و اعصاب چشم کودک را آسان تر می کند.

  1. رنگ در تأثیر اولیه تأثیر زیادی دارد.

62 الی   90٪ از برداشت اول بر اساس این است که کسی در شرایط چگونه رنگ را تشخیص می دهد. برای کسانی که می خواهند اولین برداشت قوی را انجام دهند ، از موارد خنثی پرهیز کنید. در اولین قرار ملاقات قرار دارید؟ یک تکه از رنگ روشن را اضافه کنید تا بیشتر به یاد ماندنی شود.

  1. مردم وقتی سیاه و سفید باشند چیزهای بیشتری فراموش می کنند.

یادآوری یک فیلم سیاه و سفید یا عکس اغلب به آسانی یک تصویر رنگی نیست. دانشمندان معتقدند این ممکن است به این دلیل باشد که رنگ جذابیت بیشتری نسبت به حس دارد و در نتیجه تأثیر ماندگارتری بر حافظه می گذارد.

  1. پوشیدن لباس سیاه باعث می شود قدرتمندتر به نظر برسید.

کت و شلوار براق ، لباس سیاه کوچک ، لباسهای فارغ التحصیلی ، لباس قاضی ؛ پوشیدن سیاه همراه با گرانشی است که اغلب به عنوان قدرت درک می شود.

دفعه دیگر که بیرون از خانه قدم می زنید ، با دوستانتان ملاقات می کنید یا برای خرید کالای جدیدی در خانه خود می روید ، به این فکر کنید که برداشت شما از رنگها بر روحیه یا تصمیمات شما چگونه است؟آیا به هیچ یک از این حقایق جالب در مورد رنگ آمیزی در طبیعت توجه می کنید؟ و حالا ، رنگ مورد علاقه شما چیست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها