فعالیت آتشفشان وزوویوس در شهر پومپئی، ۷۹ سال قبل از میلاد با فوران آتشفشان ابرهای داغ خاکستر موجب کشته شدن افراد زیادی در این شهر ایتالیا شد.
کد خبر: ۱۲۸۸۸۸۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین؛ بسیاری از مردم پومپئی بر اثر این انفجار مردند و آنهایی که زنده مانده بودند بر اثر فورانهای گدازه جان باختند.

به طور قطع قربانیان بر اثر این مرگ آتشین رنج بسیاری زیادی کشیده اند، سطح بالای گرما سبب تبخیر بافت بدن و انفجار سر آنها شده است.

اکنون باستان شناسان موفق به کشف جسد دو فرد شده اند که احتمالا مربوط به آن انفجار تاریخی است  و عکس مربوط به آن سر و صدای زیادی کرده است. 

بقایای تقریباً کاملاً حفظ شده دو مرد در یک کشف خارق العاده در شهر روم باستان پمپئی سر و صدای زیادی کرده است.

اجساد آنچه که تصور می شود یک فرد ثروتمند و برده او است ، گمان می رود آنها در هنگام فرار از فوران فاجعه بار کوه وزوویوس کشته شده اند.

ماسیمو اوسانا ، مدیر پارک ، گفت که این یافته "واقعاً استثنایی" بود ، در حالی که داریو فرانچشینی وزیر فرهنگ گفت که این اهمیت پمپئی را به عنوان مکانی برای مطالعه و تحقیق تأکید می کند.

 

اعتقاد بر این است که این دو مرد که در کنار هم قرار گرفته بودند از مرحله اولیه فوران هنگامی که شهر در زیر خاکستر آتشفشانی و پوکه قرار گرفته بود جان به در بردند اما پس از آن توسط انفجاری که روز بعد اتفاق افتاد ، کشته شدند.

عکس تکان دهنده و باورنکردنی 24 ساعت اخیر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها