یک تابه چدنی می تواند یک عمر طول بکشد تا خراب شود- در اینجا نحوه تمیز کردن یک تابه چدنی برای حفظ آن در بهترین شرایط ممکن آورده شده است.
کد خبر: ۱۲۸۶۹۴۱

به گزارش جام جم آنلاین ،چدن فقط به دلیل دوام مشهور نیست. پخت و پز با آن همچنین دارای مزایای سلامتی است. تحقیقات نشان داده است که چدن غذا را با دوز سالم آهن می پزد - پخت و پز در یک قابلمه چدنی بهتر از سرخ کردن مایع است. این به ترین ظروف پخت و پز است که می تواند در برابر بی توجهی مقاومت کند و هنگامی که خراب شود به راحتی قابل بازیابی است. ، یک قابلمه چدنی ارزان قیمت و غیر قابل تخریب سزاوار وجود فضایی در کابینت هر آشپز است.
اگر ظرف شما خوب است ، پس از هر بار استفاده این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

ظرف را با دستمال کاغذی تمیز کنید ، ترجیحاً در حالی که هنوز گرم است ، حذف تکه های غذا را آسان تر می کند. با استفاده از برس غیر فلزی یا اسکرابر ساینده ، ظرف را زیر آب داغ بشویید و یک اسکراب خوب به آن بدهید. در صورت نیاز از یک صابون استفاده کنید و خوب بشویید. هرگز اجازه ندهید که یک ظرف چدنی خیس بخورد.

ماهیتابه را با پارچه یا حوله کاغذی کاملاً خشک کنید - خشک شدن قطره ای ممنوع است - سپس آن را روی یک مشعل متوسط و پایین گرم کنید تا رطوبت باقی مانده بخار شود. اگر اجازه داده شود آب روی سطح تشت بنشیند ، زنگار جمع می شود. وقتی خنک شد اما هنوز گرم است ، یک قاشق چای خوری روغن به آن اضافه کنید. با استفاده از حوله های کاغذی ، روغن را به اطراف پخش کنید تا فضای داخلی آن پوشش داده شود. پاک کردن تابه را با حوله های روغنی ادامه دهید تا تمام سطح صاف شود و جمع روغن در تابه وجود نداشته باشد. روغن بذر کتان ، روغن آفتابگردان ، روغن سویا و روغن ذرت نیز این می توان این کار را انجام داد.


تخته های چدنی صفت به طور طبیعی نچسب می شوند. اصولاً هرچه بیشتر از مواد شیمیایی استفاده کنید ، نچسب تر می شود. روغن یا چربی وقتی تابه گرم می شود ، اکسید می شود و یک لایه تفلونی ایجاد می کند که به منافذ تابه نفوذ می کند و باعث ایجاد یک سطح نرم می شود که به آن چاشنی می گویند. با استفاده مکرر ، لایه صفتی ایجاد شده و روغن کمتری برای پخت و پز مورد نیاز است.

گاهی اوقات یک تابه به کمی گرما نیاز دارد ، مخصوصاً اگر بدون استفاده باشد ، چاشنی آن دوباره بو می دهد. ماهی تابه را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید و آن را خوب گرم کنید. با استفاده از انبر ، یک حوله کاغذی را به دو قاشق غذاخوری روغن آغشته کرده و فضای داخلی را پاک کنید تا دود بکند و چیزی باقی نماند. حتما دستگیره را با حوله یا دستکش اجاق گاز بگیرید. مراحل دود کردن را سه بار تکرار کنید ، اجازه دهید ظرف بین هر برنامه کمی خنک شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها