میوه خامه یکی از میوه‌های منحصر به فرد است که باعث افزایش ایمنی بدن و تقویت سلامت چشم و قلب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۶۲۵۲

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، چیریمویا (Chirimoya) به میوه خامه مشهور است. این میوه در ارتفاعات آند رشد می‌کند و یکی از میوه‌های منحصر به فرد است که سرشار از فیبر، ویتامین‌ و مواد معدنی بوده و می‌تواند باعث افزایش ایمنی، مبارزه با عفونت‌ها و تقویت سلامت چشم و قلب شود.

فواید میوه خامه:

۱- حاوی درصد بالایی آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کند. مقادیر بالای رادیکال‌های آزاد می‌تواند باعث استرس اکسیداتیو مرتبط با بیماری‌های مزمن، از جمله سرطان و بیماری‌ های قلبی شود.

آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئید موجود در میوه خامه (چیریمویا) می‌تواند به طور ویژه قوی باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که غذا‌های غنی از کاروتنوئید می‌توانند باعث سلامت چشم شوند و خطر بیماری قلبی و انواع خاصی از سرطان را کاهش دهند.

۲- میوه خامه می‌تواند روحیه شما را تقویت کند، زیرا ویتامین ب ۶ نقش مهمی در تشکیل انتقال دهنده‌های عصبی، از جمله سروتونین و دوپامین دارد که به تنظیم خلق و خوی شما کمک می‌کند. سطح ناکافی این ویتامین ممکن است در اختلالات خلقی نقش داشته باشد.

۳- این میوه برای سلامتی چشم نیز مفید است، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان کاروتنوئید لوتئین است که یکی از اصلی‌ترین آنتی اکسیدان‌های چشم به شمار می‌رود و از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد، سلامت بینایی را حفظ می‌کند.

۴- میوه خامه از بالارفتن فشار خون نیز جلوگیری می‌کند، زیرا غنی از مواد مغذی مانند پتاسیم و منیزیم است که به تنظیم فشار خون کمک می‌کنند. یک فنجان (۱۶۰ گرم) میوه خامه حاوی ۱۰ ٪ RDI پتاسیم و بیش از ۶ ٪ RDI منیزیم است.

پتاسیم و منیزیم، هر دو گشادی رگ‌های خونی را تقویت می‌کنند که این امر به نوبه خود به کاهش فشار خون کمک می‌کند. فشار خون بالا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش دهد.

۵- میوه خامه همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین است که باعث سلامت سیستم گوارش می‌شود و از آن در برابر بیماری‌ها، عفونت‌ها و زخم‌ها محافظت می‌کند.

۶- برخی از ترکیبات موجود در میوه خامه در مبارزه با سرطان کمک می‌کنند و فلاونوئید‌های موجود در این میوه شامل کاتچین، اپی کاتچین و اپی گالوکاتچین هستند. ثابت شده است که برخی از این فلاونوئید‌ها رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کنند.

۷- میوه خامه با التهاب مبارزه می‌کند، التهاب مزمن با بسیاری از بیماری‌های خطرناک، از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان مرتبط است. این میوه بسیاری از ترکیبات ضد التهابی، از جمله اسید کورینوئیک را تامین می‌کند.

۸- میوه خامه همچنین می‌تواند مانند سایر میوه‌های گرمسیری ایمنی شما را تقویت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها