دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، صنعت هوایی و هوانوردی یکی از راهبردیترین صنایع هر کشور است و اگر نیازهایی مانند ساخت قطعات یدکی و فرودگاهی آن نباشد، عملا صنعتی وابسته و متکی به واردات خواهیم داشت؛ از این رو ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حملونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دوام آوردن این صنعت در روزهای سخت تحریمهای اقتصادی به دنبال یافتن روشهایی است که بتواند شبکهای داخلی از زیرساختهای مورد نیاز آن را ایجاد کند.
در حوزه تجهیزات فرودگاهی «پروژههای طراحی و ساخت سامانه کمکناوبری بصری (روشنایی باند)»، «دستگاه سنجش اصطکاک سطوح پروازی»، «رادار mssr»، «دستگاه dme» و «برج مراقبت سیار» در تعامل و همکاری با شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، توسط شرکتهای دانشبنیان و صنایع نرم و خلاق و موسسات پژوهشی و واحدهای فناور دانشگاهی نهایی شده است و پروژههای دیگری نیز در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد.
بر این اساس با کمک بخشهای دولتی، خصوصی و شرکتهای دانشبنیان و صنایع نرم و خلاق، شبکهای از تعمیرات فرودگاهی در کشور ایجاد شده است تا با کمک این شبکه و آوردههای داخلی، نیازهای این بخش از صنعت هوایی و هوانوردی مرتفع شود.
بر اساس اعلام معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری، البته این ستاد با کمک زیستبوم فناوری و نوآوری محصولات دیگر این صنعت مانند تولید موتورهای هوایی، تکمیل بالگرد صبا ۲۴۸ و ساخت قطعات یدکی برای پیشتیبانی وسایل هوایی را هم اجرایی کرده و همچنین ساخت تجهیزات هواشناسی و تعمیرات فرودگاهی را هم در اولویت کاری قرار داده است.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد