تحقیقات جدید نشان داده که ویروس کرونا به دلیل عوامل مرتبط با میزان و سطح هرمون تستوسترون در مردان طاس شیوع بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۸۵۵۲۵

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت استرالیایی «۹News» در یک گزارش علمی نوشت که تستوسترون هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون تولید می‌کند که مسئول طاسی در میان مرد‌ها است. طبق این گزارش همین هرمون می‌تواند یک فرد طاس را در معرض بیمارى شدید اپیدمیک Covid-۱۹ قرار دهد.

پروفسور سانجایا سینانایاکی متخصص بیماری‌های عفونی، در این باره می‌گوید: «در رابطه با طاسی مطالعات در اسپانیا نشان می‌دهد که تعداد زیادی از افراد مبتلا به موارد شدید بیماری کووید ۱۹ مردان طاس هستند».

پروفسور سینانایاکی گفت: «ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یک دلیل بیولوژیکی برای آن وجود دارد، زیرا مردان طاس دارای مقادیر زیادی دی هیدروتستوسترون هستند که به ویروس کرونا کمک می‌کند تا به راحتی وارد سلول‌ها شود».

یک پژوهش علمی در ایتالیا نشان داد مردان بستری در بخش سرطان پروستات که از دارو‌های ضد تستوسترون به عنوان درمانی برای سرطان پروستات استفاده می‌کردند چهار برابر کمتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا بودند.

پروفسور سینانایاکی اظهار کرد: البته علاوه بر این موارد برخی افراد با گروه‌های خونی خاص ممکن است هنگام ابتلا به بیماری Covid-۱۹، در معرض خطر شدید این بیمارى قرار بگیرند.

او افزود: «به نظر می‌رسد افراد با گروه‌های خونی O در برابر Covid-۱۹ مقاومت بیشتری نسبت افراد گروه خونی A دارند.

محققان علوم پزشکی و بیماری‌های همه‌گیر هر روز از شناسایی علائم جدیدی از بیماری کرونا از جمله درد پا و تغییر رنگ پوست خبر می‌دهند.

پروفسور سینانایاکی گفت: «از بین رفتن حس بویایی که بر اثر نفوذ ویروس کرونا بر سیستم تنفسی فوقانی حلق اتفاق می‌افتد یکی از تاثیرات منفی این ویروس است».

این پرفسور افزود: «از بین رفتن حس بویایی به این دلیل است ویروس با ایجاد عفونت در بینی عصب مسئول حس بویایی را هدف قرار می‌دهد و توانایی حس بویایى را از بین می‌برد».

اما در باره علائمی مانند درد پا یا تغییر رنگ پوست در برخی از بیمارانی که مراحل درمانی ضد Covid-۱۹ را طی کردند، پروفسور سینانایاکی معتقد است که محتمل‌ترین علت این است که برخی از انواع آنتی بیوتیک‌ها عوارض جانبی از جمله اسهال یا تغییر رنگ پوست دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها