در حالی که شمار مبتلایان به کرونا به عدد 46 میلیون نفر نزدیک می شود آخرین اخبار مربوط به این ویروس را در سراسر جهان مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۲۸۳۹۶۸

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در سراسر جهان است:

 

*از هفته آینده کل قلمرو بریتانیا با قرنطینه سراسری و سخت گیرانه روبرو خواهد شد، این خبری است که بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد. دانشمندان هشدار داده اند که وضعیت انگلیس و سایر قلمروهای بریتانیا به شدیدترین شکل ممکن رسیده است. گفته می شود آمارهای رسمی حاکی از آن است که روزانه 52 هزار نفر در این کشور آلوده به ویروس کرونا می شوند.

*با اعلام قرنطینه سراسری از هفته آینده در بریتانیا یک نظرسنجی نشان داد که سه چهارم مردم این کشور بیشتر از اینکه نگران مبتلا شدن به کرونا باشند نگران این هستند که این ویروس جنبه های اقتصادی زندگی شان را در نتیجه قرنطینه به شدت تحت تاثیر قرار دهد. این قرنطینه به مدت دو هفته خواهد بود. تعداد روزانه مبتلایان در این کشور 50 درصد افزایش یافته است.

*اعتراضات در ایتالیا و اسپانیا بر ضد قوانین محدودیت کننده رفت و آمد به اوج رسید و از شب گذشته مشابه این اعتراضات در کشور بلژیک هم آغاز شد.

*کالج سلطنتی لندن با بررسی آمارهای مختلف و در نظر گرفتن احتمالات اعلام کرد که ویروس کرونا تا امروز 1.15 درصد از کل مبتلایانش را کشته است.

*نتایج یک تحقیق نشان می دهد کارکنان و فروشندگان فروشگاه ها و سوپرمارکت های بزرگ 20 برابر بیشتراز سایر افراد عادی در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و 75 درصد از این ناقلان نیز بدون علامت هستند.

*تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که موج سوم ویروس کرونا در اروپا برخاسته از تعطیلات تابستانی مردمی است که به این کشور و آن کشور در سطح این قاره رفتند. ضمن اینکه نوع ویروس تشخیص داده شده در موج سوم در واقع ویروس جهش یافته ای است که از اسپانیا آغاز شده است.

*سنگاپور هم به جمع کشورهایی پیوست که در پاندمیک کرونایی دست به اختراع کیت تشخیص زده است. یک شرکت سنگاپوری یک کیت تنفسی ساخته که ادعا شده در کمتر از یک دقیقه جواب دقیق کرونا را می دهد.

*یکی از نشانه های نادر کرونا تورم انگشتان و قرمز شدن انگشتان پا است. اکنون دانشمندان با توجه به اینکه از زمان آغاز کرونا در جهان هر چه بیشتر فاصله می گیریم اعلام کردند این عارضه ممکن است تا پنج ماه بعد از بهبودی کامل یک بیمار همچنان همراه وی بماند و او را اذیت کند. «عوارض طولانی» کرونا یکی از مشکلاتی است که بسیاری از بیماران کرونایی آن را تحمل می کنند.

*گزارش شده که برخی از پزشکان کادر درمانی کرونا در بنگلادش برای سومین بار مبتلا به کرونا شده اند. البته دانشمندان بارها تاکید کرده اند اگر فردی از کرونا بهبود یابد حداقل تا شش ماه آینده احتمال ابتلای مجدد او وجود ندارد.

*حدود 1.4 درصد از کل بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان در آینده دچار سکته خواهند شد. سکته ای که در نتیجه ابتلا به کرونا به وجود بیاید از سکته های معمول شدیدتر است. داشتن فشار خون و دیابت در بیماران کرونایی ریسک آنها را برای سکته کردن افزایش می دهد. این تحقیق در پی بررسی شرایط 100 هزار بیمار کرونایی به دست آمده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها