همه آنچه باید درباره نگهداری و تکثیر گیاه آرالیا بدانیم

آرالیا همیشه سبز زیبا

نرگس گیاهی است پیازدار که پیازهای آن درشت و دارای ورقه های فلسی یا مطبق بوده، به عبارت دیگر پیاز آن می تواند چندین سال متوالی گل دهد، و گل آن همه ساله درشت تر می گردد. گل های آن به رنگ های سفید، زرد، نارنجی کم پر و پر پر هستند. مبدأ اصلی نرگس، ایران می باشد.
کد خبر: ۱۲۸۰۳۵۵

مکان مناسب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پادیاب، نرگس مکان های روشن و آفتابی را دوست دارد. دمای مناسب ۱۵ درجه سانتی گراد است. اگر هوا زیاد گرم باشد رشد نرگس زیاد می شود ولی گل نمی دهد.

خاک مناسب

گل نرگس طالب زمین های رسی شنی و تقریبا رسی می باشد. در صورتی که در گلدان کاشته شود خاک گلدان باید سبک باشد به طریقی که ۲/۱ پیاز از خاک بیرون باشد.

آبیاری نرگس

گل نرگس نیازمند آبیاری منظم به میزان هفته ای ۲ بار می باشد. پس از گل دادن آبیاری را باید کم کرد.

گل نرگس

ازدیاد و کاشت نرگس

ازدیاد نرگس مانند بسیاری از گیاهان پیازی می باشد. بدین ترتیب که پس از پایان گل، در اواخر تابستان، پیازها را از زمین خارج کرده و پس از تمیز کردن، پیازچه ها را از پیاز اصلی جدا و سپس آن ها را تا پاییز در محلی خشک نگهداری می کنند. سپس در محلی به عمق حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر در خاک شنی می کارند. در کاشت در هوای آزاد فاصله خطوط از یکدیگر حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر و فاصله پیازها در روی خط از یکدیگر حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر می باشد.

پیازها در اواسط زمستان به گل می نشینند، معمولا پیازچه ها از سال سوم به گل می روند. ضمنا پیازها را باید در بستر اصلی باقی گذاشت و در این حال هر ۲ سال یک بار گل می دهند. اگر پیازها را هر ساله از زمین خارج و تمیز کنند و همچنین زمین مورد کاشت را تقویت کنند پیاز اصلی درشت تر شده و هر ساله گل خواهد داد.

در صورت کاشت نرگس در گلدان باید پیازهای درشت را در فصل پاییز در گلدان های حاوی خاک سبک به طریقی که ۲/۱ پیاز از خاک بیرون باشد می کارند و گلدان ها را مدت ۱۰ تا ۱۲ هفته در محلی تاریک قرار می دهند تا پیازها تولید ریشه کافی کنند. پس از آن می توان گلدان ها را در آپارتمان یا گلخانه معتدل قرار داد. در این روش لازم است به تدریج نور به گیاه برسد و درجه حرارت حدودا ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد باشد.

روش دیگر کاشت نرگس بدین صورت است که پیازها را به طوری که قسمت پایین آن با آب تماس داشته باشد در یک شیشه قرار داده و آن ها را در محل تاریکی به مدت ۷ تا ۱۵ روز می گذارند تا پیازها تولید ریشه بنماید. پس از تشکیل ریشه گیاه نرگس را به تدریج به نور عادت داده و در گلخانه یا محلی که درجه حرارت آن حدود ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد باشد می گذارند. در این صورت پیازها سریعا رشد کرده و دوباه گل خواهند داد.

زمان گلدهی نرگس

در اواسط زمستان تا اواخر زمستان، طول مدت گلدهی ۳ تا ۴ هفته می باشد.

newsQrCode
برچسب ها: گل گیاه تکثیر زندگی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها